PRE hingst gradering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lovelylace
  • Startdatum Startdatum
L

lovelylace

Har en snart tre arig pre hingst som ska upp for gradering...Hade bara en tanke, ar det battre att vanta tills hingstens fjarde ar och gradera eller ar det battre att gora det som tre aring, tanker mest pa mognad i kroppen, dom ar ju ratt sena att utvecklas och kanske skulle han vara mer mogen i kroppen att ga upp for gradering ett ar senare?

Sv: PRE hingst gradering

Vad menar du med gradering? Menar du det vanliga avelsgodkännandet? För i så falla har det ingen som helst betydelse. Så länge hästen är minst 150 cm, två testiklar och inte har fallen mankam så blir de "godkända". Ingen större prestation eller kvalitetsstämpel precis, bara en ren formalitet.

Sv: PRE hingst gradering

jaha, nar jag pratade med sekreteraren pa British association of the purebred spanish horse, sa berkade det som om det var ratt harda krav,

forresten ja det ar val samma som avelsgodkannande kan jag tanka mig...men sekreteraren sa att hasten skulle bedomas pa exterior , temperament och gangarter och det var ratt harda krav...sa jag tankte att han kanske skulle ma bra av att dels vaxa till sig lite, han ar fortfarande lite coltig av sig, och anvanda sommaren att vara ute mycket pa utstallning sa han vanjer sig och kan visas fran sin basta sida..men kanske onodigt da..

tack for svar:D

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 269
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag blir lite konfunderad av min hund och hans beteenden I vissa sammanhang. Trots att jag egentligen borde veta hur jag ska ga tillvaga...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: Lager
·
Kropp & Själ Kara allvetande bukeorakel, for 4 dagar sedan borjade min fot gora forbaskat ont. mitt under jobbpass, vilket innebar att jag ranner...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: Jannice
·
Småbarn Jag har tva funderingar jag behover hjalp med eller kanske snarare asikter om. Sonen har précis fyllt tva ar och ar précis som en tva...
2
Svar
24
· Visningar
3 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka