Praktikplats innan utbildning?

H

HillsDouble

För att kunna söka hippologen måste man ju ha praktik i 4-6 mån. Är det ngn som har tips på bra praktikplatser eller har erfarenhet om hur man ska komma till ett bra ställe?
Hur har ni gått tillväga när ni sökt och vilka krav har ni ställt på praktikplatser ni varit på?

"Att älska är att våga förlora fotfästet för en stund, att inte ha älskat är att fölora sig själv"

Jag har för mig att www.ridsport.se har en lista på dom som är godkända av HYN (häst och yrkes nämden)

Gå in och kolla.

//Becky

Kraven för godkänd praktik för hippologen är ju för i år.

4 månader på praktikplats godkänd av HYN
och 6 månader i egen eller annans verksamhet

så i det stora hela så kan du ju praktisera nästan var som helst!! (beroende på vad man har för egna krav.)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 355
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 312
Senast: shia
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 896
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 154
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur