Praktik innan djursjukvårdarutbildning

Q

Quadrophenia

Hej!

Är det ngn som har gått ngn utbildning där det krävs praktik för att vara behörig till en utbildning (t.ex djursjukvårdare).

Hur har ni löst det med ekonomin?

För jag har nämligen skaffat mig en del fasta utgifter här i livet och en sambo som jag måste/vill ta hänsyn till.

Jag kan inte klara mig på en praktiklön som man får från arbetsförmedlingen el. vart den nu kommer i från.
Särskilt inte när det krävs praktik från 6-12 månader.

Är väldigt nyfiken på hur ni har löst det.

För utbildningen vill jag gå och då måste jag ha praktiken så nån lösning måste ju finnas.

Mvh
/Q

Sv: Praktik innan djursjukvårdarutbildning

Har man jobb så är man inte ens berättigad till "praktiklön", måste vara arbetslös...
Det var ju inte jag så jag löste det genom att plugga distanskurser på komvux så jag får ta studielån...men det blir mycket att göra! Det blir ju två heltidssysselsättningar!

Ja det är ju en lösning men då får man ju ännu mer studielån!

Och det vill jag inte ha inte mer än nödvändigt i alla fall.

Är det ingen annan som har någon bra lösning på det hela?

jag tänkte spara pengar nu när jag jobbar och sen säga upp mig och leva på dem under praktiktiden... var och träffade en veterinär idag men jag får inte praktisera där om jag inte får praktiken genom AF pga att jag inte är försäkrad annars ifall det skulle hända nåt med mig/jag vållar skada på ett djur. Då måste vet stå för det och det förstår man ju att de inte vill för en praktikant. Alternativet var att teckna en egen olycksfalls- och ansvarsförsäkring men det låter dyrt om man ens kan göra det som privatperson sådär (ansvarsbiten alltså)... suck!! jag som tyckte att jag hade ordnat det så bra men nu känns det bara hopplöst igen...

Det är inte dyrt med en försäkring på dig själv... ca 100:- i månaden och du får ut rättså bra om du skulle bli skadad eller invalid... Dock är det ingen bra livförsäkring i det priset... (sambon)
JAg har ngn tilläggsförsäkring genom facket, kostar mig 350:-/3 mån och då ingar hemförsäkring...

Olycksfallsförsäkring har jag redan en, det var mest ansvarsförsäkringen som jag funderade på...

Liknande trådar

Q
Hästmänniskan Jag vill läsa till djursjukvårdare. För att vara behörig krävs praktik i 6-12 mån. Jag vill gärna göra praktiken inom djuksjukvård...
Svar
2
· Visningar
764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka