norpan

Trådstartare
vad är det för regler som gäller på ett pp? får man rida barfota då? vart hittar man dom? åldersgräns på häst? :bump:

Sv: pp

En prova på som hålls i samband med en tävling måste följa samma regler som vanliga distansrittstävlingar, det är samma regler som står i TR och då får man inte starta med en oskodd häst.

Om man har en träningsritt, man kan även kalla dem för Prova På-ritt, vid andra tillfällen så jämställs inte den ritten med tävling och då gäller inte några regler alls. Man kan hålla träningsritten under tävlingslika förhållanden, ha vetgrind (vet inte om man har råd med riktigt veterinär då förstås) och pulstagare mm, och då bestämmer de som anordnar träningsritten vilka regler som gäller.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Ramona
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama