• Distans
  • Trådstartare Trådstartare norpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 153

norpan

Trådstartare
vad är det för regler som gäller på ett pp? får man rida barfota då? vart hittar man dom? åldersgräns på häst? :bump:

Sv: pp

En prova på som hålls i samband med en tävling måste följa samma regler som vanliga distansrittstävlingar, det är samma regler som står i TR och då får man inte starta med en oskodd häst.

Om man har en träningsritt, man kan även kalla dem för Prova På-ritt, vid andra tillfällen så jämställs inte den ritten med tävling och då gäller inte några regler alls. Man kan hålla träningsritten under tävlingslika förhållanden, ha vetgrind (vet inte om man har råd med riktigt veterinär då förstås) och pulstagare mm, och då bestämmer de som anordnar träningsritten vilka regler som gäller.

Liknande trådar

Hoppning Jag läser just nu en roman som utspelar sig bland hopp-eliten i England på 1970-talet. Där nämns det att man lägger till bly-vikter på...
Svar
13
· Visningar
1 067
Senast: MimmiNO
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Unafraid
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Fiorano
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka