Posten har tappat bort paset...

caradan

Trådstartare
Fick idag samtal från en som köpte en ponny av mig i juli/augusti. Jag har skickat passet till henne efter att ägarbytet var klart men nu så säger hon att det inte har kommit. (skickades i sep-04)
Kan man söka det via posten?
Måste jag vara med och betala för ett nytt (som visst kostade 2000kr...) iom att jag skickade det och det kommit bort?

Sv: Posten har tappat bort paset...

Skickade du det inte rekomenderat???
Det var ju en värdehandling.
M vH Mannis

Jag tror inte att jag skickade det rek, har inga papper kvar på att jag gjorde det i allafall....
Lätt att vara efterklok.

Jag jobbar på en av landets postterminaler (dit all post kommer för att sedan sorteras och skickas ut till andra terminaler och till utdelningkontoren)... Man ser varje dag kuvert som gått sönder, som inte förslutits korrekt osv. Om vi hittar ett löst föremål som kommit ur sitt kuvert tas det reda på och om så är fallet med passet så ska det finnas hos posten. Tyvärr händer det att en del försändelser försvinner, sorgligt men sant. Vill man vara 110 % säker ska man alltid rekomendera försändelsen.

/Monika

Är det bara att ringa till kundtjänst då, finns det ngt register i ett data system där alla upphittade föremål ligger?

Där jag bor har vi nog sveriges sämsta postgång...

Jag brukar ringa posten när jag saknar något och ibland när jag får andra människors post och jag inte vet var de bor.
Tyvärr har de inte kunnat hjälpa mig ännu utan min poste har varit utdelad eller försvunnen.

Jag brukar få rätt mkt av min post i andras lådor och två stycken brev som var rekomenderade kom inte fram till mig. Däremot fanns ena försändelsen på närköpet men själva lappen fick jag inte. Det andra rekomenderade brevet är fortfarande borta!

Jag har tidigare fått flera paket, lönekuvert från norge, otaliga vykort och räkningar till min låda som inte var mina.
Hittills i år har jag endast fått två felskickade brev så jag tror de börjar lära sig. :devil:

Ring kundtjänst så kan dom säkert hänvisa dig! Jag är ganska säker på att man för in sånt i datan...

Senast ändrad:

_Viva_ skrev:
Där jag bor har vi nog sveriges sämsta postgång...

Näe.. vi har det värre :devil:

Posten är katastrofal hos oss också. Den hamnar fel, är försvunnen i veckor, skadad osv. Posten bad mej att ringa varje gång post kom fel. det gjorde jag... varje dag i 2 veckor sen ville de inte höra av mej mer. :angel:

Sen gör det ju inte saken bättre att om jag skickar 10 fakturor till kunder runt omkring oss, max 1 mil från oss, så sorteras posten i en terminal 10mil härifrån och därefter kommer bara 5 brev fram. Vi fick tilbaks 3 som var skadade. 2försvann. Helt vanliga brev... :(

Det är bara ETT exempel jag skulle kunna fylla en sida...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 748
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 294
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama