Positiva saker med Corona

karamelldrottningen

Trådstartare
På vilket vis har coronan haft en positiv inverkan på ditt liv?
Har du ändrat uppfattning? Gjort någonting annorlunda? Fått nya intressen?
Och så vidare :)
 
Jag har fått bättre ekonomi iom att jag fått jobba mer vilket lett till fast anställning och fått höjd lön. Ska även få utbildning.
Eftersom jag börjat jobba med något helt nytt så har det varit väldigt självutvecklande.
Jag är en gladare och starkare person idag.
 
Det är inget snack om AW på jobbet, inget prat om "Vad ska du göra på semestern" och folk man möter förväntar sig inte att man ska ta i hand hela tiden.

I övrigt är jag mest avundsjuk på folk som faktiskt uppskattar saker de kan göra nu, istället för att som mig bara vara glad åt saker jag slipper.
 
Munskydd, handsprit och att folk inte träffas på samma nivå längre om de har förkylningssymptom. Munskydd är något jag kommer fortsätta med i influensatider som jag känner nu och jag hoppas att folk även i framtiden kommer fortsätta tvätta och sprita sina händer ofta och hålla sig hemma/inte träffa folk utanför "sin bubbla" vid förkylningar. Tänk så underbart det hade varit om säsongsinfluensorna blev så mycket mer sällsynt än det är idag. Tänk så många människoliv vi hade kunnat rädda och så mycket lidande vi hade kunnat undvika.
 
Munskydd, handsprit och att folk inte träffas på samma nivå längre om de har förkylningssymptom. Munskydd är något jag kommer fortsätta med i influensatider som jag känner nu och jag hoppas att folk även i framtiden kommer fortsätta tvätta och sprita sina händer ofta och hålla sig hemma/inte träffa folk utanför "sin bubbla" vid förkylningar. Tänk så underbart det hade varit om säsongsinfluensorna blev så mycket mer sällsynt än det är idag. Tänk så många människoliv vi hade kunnat rädda och så mycket lidande vi hade kunnat undvika.

Det hoppas jag också!
Så dålig stil att komma till jobbet eller t ex gå till frisören när man är sjuk! Hallå, jag vill inte bli sjuk om jag ska t ex åka skidlopp eller springa lopp. För att inte tala om andra som det kanske tar ännu hårdare på.
 
Munskydd, handsprit och att folk inte träffas på samma nivå längre om de har förkylningssymptom. Munskydd är något jag kommer fortsätta med i influensatider som jag känner nu och jag hoppas att folk även i framtiden kommer fortsätta tvätta och sprita sina händer ofta och hålla sig hemma/inte träffa folk utanför "sin bubbla" vid förkylningar. Tänk så underbart det hade varit om säsongsinfluensorna blev så mycket mer sällsynt än det är idag. Tänk så många människoliv vi hade kunnat rädda och så mycket lidande vi hade kunnat undvika.
Munskydd hoppar jag mer än gärna, de är inte alls roliga att använda, framför allt inte nu när det börjar bli varmt. Så ser fram emot att slippa dem sedan. Men handsprit, handtvätt och att inte träffa förkylda folk längre DET är ju positivt! Jag har aldrig varit så frisk som jag varit under detta året som gått sedan pandemins start!
Att få ner antalet influensa osv vore väl guld att lyckas med tycker jag, ett mål vi borde satsa på!

Annars tycker jag det positiva är att jobba hemifrån två dagar i veckan och att slippa tvingas till att umgås.
 
Jag tycker att folk har blivit mer generösa med sin tid. Det sociala ekorrhjulet har saktat ner och gett folk tid till diverse kreativa projekt och "utanför lådan"-projekt. När en teaterkollega till mig i förbifarten nämnde att han ville sätta upp radioteater så hade vi manus, regi och ljud inom en vecka 😲:heart Den responsen på ett bittelitet amatörprojekt kändes helt fantastiskt!

Jag hör liknande historier från andra håll också, både professionellt och privat. Man hänger kvar 10 minuter extra i zoom-möten etc. Ger lite mer. Söker den kontakt som finns att få och gör maximalt av den.
 
Jag har i lugn och ro kunnat återhämta mig från den madrassklädda väggen - och kunnat jobba heltid under tiden. Jag har kunnat välja mycket mer var jag ska jobba (kontoret vs. hemma) utifrån hur det känts för dagen. Det har inte varit lika mycket kollegor på plats, vilket gett ett lugn de dagar det känts för påfrestande att jobba hemifrån. Mitt arbete kan vara ganska psykiskt tufft, och de dagar det känns tuffare behöver jag kunna lämna det på kontoret.

Pre-corona hade vi inte möjlighet till hemarbete, och jag tror det hade gjort att jag inte fixat att jobba heltid i vissa perioder i alla fall.

Sen tycker jag det är skönt att kramar, handskakningar och liknande uteblivit helt. Väldigt mycket har digitaliserats, vilket jag tycker är bra! Jag har svårt att se vinning i att alla möten ska vara fysiska och på plats.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 277
Senast: Bexzor
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 751
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: malumbub
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Spontanansökan till arbetsprövningsplats/anställning inom information, kommunikation, kundtjänst, administrativ assistent samt...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Färg
  • Min arga lilla hund.
  • Osäker och rädd hund

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Lösa benbitar
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp