Positiva erfarenheter av knä- och kotledsinflammationer! :)

josefinefreed

Trådstartare
I denhär tråden vill jag gärna att de som haft en häst elr känner till en häst som har haft knä- elr kotledsinflammation, som det bara varit positivt efter med, ska skriva i. Att inflammationerna aldrig kommit tillbaka, att hästen blivit 100% ridbar igen osv osv.

Är det lika vanligt att dem blir 100% återställda, som att dem inte blir det?
Eller beror det helt enkelt på Varför dem fått det? Om vi säger som i mitt problem då; överbelastning (felridning i mitt fall). Som jag absolut kommer att ändra på, men såklart fortsätta rida på volt och hoppa honom osv. variera lite, precis som man kan göra med en frisk häst.
Är det vanligt att dem blir helt återställda då?
(Vill ej höra historier om dem som inte blivit återställda osv. Bara höra om hur vanligt det är.)

Tacksam för svar.

MVH Jossan

Sv: Positiva erfarenheter av knä- och kotledsinflammationer! :)

OBS! :) Jag vill bara höra de med positiva erfarenheter om det.

Och såklart höra svar på min fråga ang. hur stor chans det är att dem blir 100% återställd! (efter friskförklaring)

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=901786

Har det här inlägget något att göra med ovanstånde inlägg?

vad jag vet så finns det alltid en risk att inflammationerna återkommer och att det kan krävas flera behandlingar innan hästen blir friskförklarad. Oftast är ju resultaten positiva - det finns MASSOR med trådar på Buke om knä- och kotledsinflammationer, det är bara att söka.

Oki! :)

Ja, jag vet att det kan krävas fler behandlingar. Men i mitt fall så blir han förmodligen friskförklarad nu på vårt återbesök då han svarade mer än bra på första behandlingen. Men man vet ju aldrig.

Nej det har inte med ovanstående tråd att göra. Den hästen är det ju inte satt nån diagnos på.. Dessutom är det ju som det står klart och tydligt, Inte min häst i den tården. :)

Senast ändrad:

Men liksom, detdär med att det alltid finns en risk.. Är det då om man te.x går för fort fram? Elr kan dom likaväl komma tillbaka även om man verkligen drar ut på igångsättningen?

Hittar inga trådar om bra och positiva erfarenheter som någon skrivit en hel tråd om...

Så skriv gärna era erfarenheter här! Behöver hopp :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 848
Senast: Lavinia
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 006
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 361
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit