peace

Trådstartare
Är det farligt för hundar att äta popcorn? Min hund älskar:love: nämligen popcorn, när jag äter popcorn sitter han som ett ljus hos mig. Tänkte att man kunde ha det som godis när man tränar!! Men det kanske är skadligt?

Sv: Popcorn!!

Vet faktiskt inte med hundar (min hund gillar det inte), men min förra katt älskade popcorn, det och ostbågar:angel: Hon blev rätt gammal..:D

Har aldrig tänkt på om popcorn är farligt för hunden:eek: Han dammsuger jämt golvet på lördagarna... samt att det kan rååka ramla lite ur mattes hand om man är riktigt söt:angel::p

Inget farligt med popcorn. Men ge osaltade.:) Inte bra för hundens njurar att äta salt. Har jag ivarjefall alltid hört!

Jag har hört om någon som alltid hade poppade popcorn framme i skålar åt hundarna som "bukfylla" mellan målen. Undra om det var här på bukefalos jag läste?

Jag kan verkligen inte tro att popcorn på något sätt skulle vara farligt. Majs finns ju i många typer av hundfoder, eller har jag fel?

Vår veterinär rekomenderade att vi poppade popcorn (osaltade) åt vår hund när vi bantade honom. Vi minskade på maten och gav popcorn som bukfylla istället. Vår hund älskar allt som har med mat att göra så även popcorn blev godkänt:)

Jag vet inte om själva popcornen är farliga - det är ju bara majs och jag har aldrig hört att det ska vara skadligt. Men däremot är det ju onödigt då att salta dem efter som att djur, precis som människor om inte tom mer, är känsliga mot salt. Det är ju faktiskt rent av skadligt. Så jag skulle köra med osaltade popcorn. :)

Min hund brukar dels städa golvet!! Och även gå fram och ta ett ur skålen när höm ingen ser!

Ja men det låter ju som att det är o.k (utan salt, naturligvis)!! Ska testa att ha med mig på nästa träning!!

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
390
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka