ponnytravutrustning..

Emmahpemma

Trådstartare
(snälla moderator, låt tråden ligga kvar på "Trav", tror de kunniga inom ämnet läser mer här än på utrustning)

jag har en liten russkille som ska köras in nu till sommaren, och nu har jag fått ett erbjudande på en hästaffär här i stan om att få köpa en travsele, med huvudlag och käk och bett och ett broderat pannband för 2000kr. (jag tror att QH fästen till selen också skulle ingå)
jag har klämt och kännt på selen, och den verkar vara av bra kvalitét. Tror att det var en "märkeslös" sele, men känndes väldigt fin i lädret som sagt.

2000kr är en STOR utgift för mej som fattig student. MEN samtidigt känns erbjudandet för bra för att tacka nej.

HUR hade ni gjort??
ÄR det ett bra erbjudande??
måste tacka ja imorgon, måndag, om jag ska köpa..

Sv: ponnytravutrustning..

Jag tycker det låter helt okej om quickfästena ingår. Hade jag haft pengar hade jag inte tvekat på ett sådant pris, men se till att få med ett par tömmar i priset också.

Jenny

Är selen ny??
Jag köpte min klick sele för 1900 men då ingick inte broderat pannband eller bett, men det va förbygel i läder och sel underlägg med.
Vet inte vad för märke de är... inget av de mera kända iaf. men det visar ju priset.... Men så mjuk å fin som bara den.

svarar till er båda.
Selen är ny ja, och det är tömmar och hela "faderuttan" med i priset.

och, jag tror jag ska slå till!! jag sålde täcken för 700kr idag, så det känns som ett steg närmre målet (selen) :D

Liknande trådar

S
Trav Hur mkt är ett rimligt pris för en travare?. Jag funderar på att köpa en sen i vår, och jag har några krav. Den skall vara över 2 år...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: gladys
·
Körning Ska köpa en sele att köra mina märrar med, vagnen är en tvåsitsig rockard - men tanken är väl att kunna köra dem för annat med i...
Svar
2
· Visningar
1 354
Senast: Znozan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30