- Svar: 12
- Visningar: 1 808
Shetlandsponnyn Fritte är född år 1975. Han är därmed 49 år gammal och är förmodligen Sveriges äldsta häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill inte vara en party pooper men hur sannolikt är det att de har rätt ålder på honom egentligen? Ja, det står att ägaren haft honom i 30 år och att han var 19 när hon köpte honom men han kan ju ha varit yngre än 19 då.
Har ju skrivits om han i några år nu varje nytt år. Från början trodde ägarna att ponnyn var född -77 men efter det skrivs om han 2022 så hörde tidigare ägare och även uppfödare av sig och det visade sig då att han var född 75 och inte 77.Jag vill inte vara en party pooper men hur sannolikt är det att de har rätt ålder på honom egentligen? Ja, det står att ägaren haft honom i 30 år och att han var 19 när hon köpte honom men han kan ju ha varit yngre än 19 då.
Det där visste jag inget om. Var står det? Trodde det var en random korsningsponny, kanske importerad, med okänd stam.Han är ju registrerad, skulle uppfödarna ha reggat in honom på fel årtal då eller? Det är ju ändå ett rätt känt stuteri han kommer ifrån, har de pysslat med sånt?
Säger ju inget, egentligen, tänk på slakteriet som använde samma pass till olika hästar. Eller hur det var.Kanske finns en språngsedel?
Det där visste jag inget om. Var står det? Trodde det var en random korsningsponny, kanske importerad, med okänd stam
Det där visste jag inget om. Var står det? Trodde det var en random korsningsponny, kanske importerad, med okänd stam.
+ @LobeliaDet står nästan högst upp i artikeln: "Shetlandsponnyn Fritte är född år 1975."
Det där visste jag inget om. Var står det? Trodde det var en random korsningsponny, kanske importerad, med okänd stam.
Visst, men som sagt står det shettis och ålder i artikeln så varför förutsätta att det inte är en shettis och de har fel om åldern?+ @Lobelia
Minns inte något i artikeln om att det är ett känt stuteri som fött upp honom, det var det jag undrade var det stod.
Det finns många småponnyer som kallas shettis fast de är korsningar.
Men nu är det utrett så ni kan sluta argumentera.