F
foxy_nico
heej allihopa
Jag är 13 år i agusti och älskar galopp men med tanke på min duktiga(tycker jag) ponny så är jag mycket inriktad på ponny galopp. Jag väger bara 35 kilo och är 1.50 lång.
Jag har en ponny på 6 år som är väldigt duktig på galopp, men får inte lov för mamma att testa honom mott mina kompisar på en galoppbana förens jag har fått fram vad man behöver för att starta i ponnygalopp... 4 av mina kompisars kompisar har tävlat i ponnygalopp(dom jag ska tävla mot).
Jag hade tänkt att jag ställer lite frågor här och ni svarar snabbt och enkelt.
Jag vet om att man inte får lov att ha sporrar eller spö i ponnygalopp.
Vad är det viktigaste man behöver för att starta i ponnygalopp?
Behöver man ha speciella licenser för det?
Vilka bett får man lov att rida på?(rider min på pessoa bett)
Måste man ha en speciell galopp hjälm som i storhäst galopp?
Måste man ha en galoppsadel?
Startar man i startbox i ponnygalopp?
Ja jag tror att det var det mesta men om ni vet mer så skriv det är ni snälla. Sen är det lite info om min ponny så ni kan svara på den frågan som är längt ner.
Han har sprungit vårt fält som är 1000 meter men har bara löpt på 800 meter på 37 sekunder. Han är en welsh/Halvblods korsning på 1.37 cm hög. Har fått halvblodets kropp och långa galopp men welshens uthålighet och snabbhet samt styrkan från en stor häst. Kan gå i mycket lång galopp men jag her inte svårt att ta in honom i kort galopp. Har haft en galopptävling här hemma på fältet när han var 4 år och kom 3:a av 6 startande.
Kan min ponny ha en chans i ett lopp på 1100 meter?
Mvh Densie
Jag är 13 år i agusti och älskar galopp men med tanke på min duktiga(tycker jag) ponny så är jag mycket inriktad på ponny galopp. Jag väger bara 35 kilo och är 1.50 lång.
Jag har en ponny på 6 år som är väldigt duktig på galopp, men får inte lov för mamma att testa honom mott mina kompisar på en galoppbana förens jag har fått fram vad man behöver för att starta i ponnygalopp... 4 av mina kompisars kompisar har tävlat i ponnygalopp(dom jag ska tävla mot).
Jag hade tänkt att jag ställer lite frågor här och ni svarar snabbt och enkelt.
Jag vet om att man inte får lov att ha sporrar eller spö i ponnygalopp.
Vad är det viktigaste man behöver för att starta i ponnygalopp?
Behöver man ha speciella licenser för det?
Vilka bett får man lov att rida på?(rider min på pessoa bett)
Måste man ha en speciell galopp hjälm som i storhäst galopp?
Måste man ha en galoppsadel?
Startar man i startbox i ponnygalopp?
Ja jag tror att det var det mesta men om ni vet mer så skriv det är ni snälla. Sen är det lite info om min ponny så ni kan svara på den frågan som är längt ner.
Han har sprungit vårt fält som är 1000 meter men har bara löpt på 800 meter på 37 sekunder. Han är en welsh/Halvblods korsning på 1.37 cm hög. Har fått halvblodets kropp och långa galopp men welshens uthålighet och snabbhet samt styrkan från en stor häst. Kan gå i mycket lång galopp men jag her inte svårt att ta in honom i kort galopp. Har haft en galopptävling här hemma på fältet när han var 4 år och kom 3:a av 6 startande.
Kan min ponny ha en chans i ett lopp på 1100 meter?
Mvh Densie