PoNnYgAlLoPP!

S

skyfighter

har köpt en d-ponny valack som är tänkt för att tävlas i hopp, dress och ev. fälttävlan men upptäckte i skogen idag att han var riktigt snabb!:eek: han är ju en väldigt maffig/kraftig ponny av connemaramodell så man tycker ju att hanborde vara lite segare i farten... Jag undrar nu bara om man kan starta med en sån "ponnymodell" för det skulle vara en kul grej. men jag undrar om han har ngn chans eller om vi skulle bli helt ensamma bland tunna fullblodsponnyer....:confused: är det ngn. som startat med en grövre ponny?

Jag har inte startat med en grov ponny men däremot vet jag en tjej som är jätteduktig och hon har skaffat sig en new forest hingst som inte är alltför fullblodslik.
Och hon tävlar med honom.

Jag har inte startat med en grov ponny men däremot vet jag en tjej som är jätteduktig och hon har skaffat sig en new forest hingst som inte är alltför fullblodslik.
Och hon tävlar med honom.
på Täby? iasåfall vilken ponny?

Ja okej! hur mycket tävlar ni två i ponnygallop då? Jag hade tänkt att bara starta typ en gång för skojs skull och så ju jag menar det kan ju inte gå mer än åt helvete! :(

skulle ni "våga" starta med en grov ponny om ni fick chansen? och måste man ha galopp sadel mm?

Tycker helt klart att du ska prova på ponnygalopp med din ponny, gör det för din egen skull, inte för någon annans. Visst, det är inte så lätt att peta ner de små fullbloden, de är avlade för att springa och det finns i dem. Men du måste ju prova! Bara för att hästen är av grövre modell finns det inget som säger att han måste förlora.
Jag är amatörtränare och har 2 araber, de är väldigt olika i modellerna, en är kort och kompakt, ser nästan tjock ut, den andra är slimmad och av tunnare modell, trots detta är det ändå den korta och kompaktare hästen som springer bäst och är snabbast av de två. Den andra föredrar längre distanser och har då en annan typ och kropp.
Så stirra dig inte blind på hästens form, prova och jag hoppas att du kommer tillbaka mer än en gång, det är jätteroligt!
Lycka till // Björk Arabian Racing

okej! Jag ska nog ta och starta iallafall dådå och som sagt det kan ju inte gå mer än åt helvete:D men vem vet han kanske inte blir sist iaf. :banana:

Du gör helt rätt som provar med din ponny, jag håller tummarna för att allt går bra, lycka till! Skriv gärna o berätta när det blir dags, håller på dig. :bump:

du får rida i vilken sadel du vill men tänk på att den ska vara så lätt som möjligt eftersom vikten spelar roll.

Jag har tävlat ponnygalopp på två russ som ja rider med russhingsten kom ja sit varje gång på täby för att han slängde sig i starten varje gång så det är inte så farligt att komma sist :D

Vet inte vart men hästen heter (tror jag) Sörbys O'boy. Hon hade/har en arab också, fux, Kahir ox tror jag den hette.

Liknande trådar

Övr. Hund Då min nuvarande hund, Billie, upptäckts ha hd D på båda höfterna samt kraftiga pålagringar runt om så har hennes uppfödare erbjudit mig...
2
Svar
38
· Visningar
2 869
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka