Ponny som är arg i hagen

P

ponnybettan

Har köpt en ponny 16 år från ridskola,3 första månader jättesnäll, springer in i släp,och möter en i hagen, enda problemet var aVtt han sticker ibland när han ska in i stallet, så ungarna kan inte ta in o ut han själv.
Nu spelar han dingel i hagen ställer sig på bakbenen när man tar han i grimman, lägger öronen och går emot en ,hämtar man nån annan häst anfaller han både människan o djur!

Vill inte bli lastad längre utan ställer sig på bakbenen!
Har nu hört att han va lika jä,,,ig på ridkolan oxå!!!
Vad finns det att göra???????????????:

Sv: Ponny som är arg i hagen

Vad ni kan göra är att jobba på förtroendet och ledarskapet.
Något har ju uppenbarligen hänt eftersom hästen blivit så aggressiv!
Ta reda på vad det är som hänt. Kanske ni inte har tillräcklig kunskap att ha en sådan häst?

Med tanke på att hästen varit snäll i några månader så är det ju något som inte stämmer.
Kanske hästen har överskottsenergi? Har den ont någonstans? Magsår?

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 014
Senast: Efwa
·
Hästhantering Vi har haft diverse dusten med detta sto, hon är smart och påhittig. Allt har på bara ett par dagar lugnat ner sig efter att vi tagit...
Svar
3
· Visningar
1 582
Senast: Kallebus
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 656
Övr. Hund Var med mamma hemma hos mammas särbo idag. Hade hunden med mig som vanligt och vi satt och pratade i köket, min hund låg lugnt på...
Svar
13
· Visningar
1 807
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama