Wilmis97

Trådstartare
Jag har som långsiktigt mål med min D-ponny att kvala in till SM 2013 eller 2014. Men då måste jag veta hur man kan kvala in för jag har ingen aning!

Tacksam för svar!

Wilma och Power King.:);):D

Sv: Ponny sm!

Hej,
Vet inte hur långt du har kommit men så här ser vägen till SM ut för D-ponny:
Först måste du ha tre felfria LA (räcker med regionala). Då är du kvalad till MsvB. Sedan måste du ha två felfria MsvB, varav den ena måste vara nationell. Då är du kvalad till MsvA. Och till sist behöver du ha två felfria MsvA. Fixar du det är du kvalad till SM:) Kvalifikationen gäller i 2 år, så om du kvalar nu i år kan du starta SM både nästa år och 2014.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen var det final i Folksam SM i hoppning för ponny och children där landets unga hoppelit gjorde upp om medaljerna.
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 190
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel