Ponny på storhästklasser.

B

BiBBoni

Undrar om man får tävla ponny på storhästklass utan att klassat upp ponnyn ?

Jag har en C.ponny som jag vill tävla på storhästklass, Hon är inte tävlad mer än klubbtävlingar med mig. Men känner att jag hellre vill tävla storhästklasserna än ponnyklasserna med Avdelning B. Hon har tidigare Debuterat MSV A, ponnyklass med tidigare ägare.

Sv: Ponny på storhästklasser.

Är ett tag sen jag läste på TR i den här frågan, men om du klassar upp din ponny får den inte starta i ponnytävlingar förrän ägarbyte eller stadigvarande ryttarbyte anmäls till förbundet om jag inte minns helt fel.

Undrar om man får tävla ponny på storhästklass utan att klassat upp ponnyn ?

Jag har en C.ponny som jag vill tävla på storhästklass, Hon är inte tävlad mer än klubbtävlingar med mig. Men känner att jag hellre vill tävla storhästklasserna än ponnyklasserna med Avdelning B. Hon har tidigare Debuterat MSV A, ponnyklass med tidigare ägare.

Inga problem! Hade min Kat C ponny som stor häst i många år.
På lokal tävling behövs ingen hästlicens men på regionalt behövs det. Finns en maxgräns hör högt man får hoppa (1.20 om jag inte minns fel), kan dock gå högre m speciall tillstånd. Efter att ha startat som häst får hästen inte gå som ponny igen utan stadigvarande ägar/ryttarbyte. Lycka till!

Hej!
Ponny kat. C får inte tävla i storhästklasser.
Här har du texten kopierad från TR;

*Ponnyryttare som fyller minst 19 får starta D-ponny i hästklasser t.o.m. 1,20. Ponnyn skall ha hästlicens (inte ponnylicens) och får efter första starten inte längre tävla som ponny. För att den ska få tävla ponnyklasser igen krävs ett ägarbyte eller stadigvarande ryttarbyte. 19-årig ryttare som framgångsrikt tävlat med samma ponny i ponnyklass 1,30 året innan kan söka dispens hos ridsportförbundet för att få starta högre än 1,20 i hästklasser.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
593
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka