Ponny på rymmen

Sv: Ponny på rymmen

Stackarn:( . Hoppas han hittar hem snart, och har klarat sig bra.

nä, stackarn!
och stackars ägare!

fick mig att tänka på en tidighöstdag för några år sedan, när min shettis var försvunnen ur hagen en dag. Vi letade och letade, vi hittade han inte grannarna hjälpe till efternästan en vecka skrev jag lappar och skulle sätta upp på anslagtavlor runt ikring.

Men på eftermiddagen så hade min bror hittat honom när han gick i skogen och skulle jaga eller nåt kolla rådjurspår eller nåt.
Han hade bara stått där och käkat mossa eller nåt, det var tät granskog, och han hade varit där helatiden, detkunde man se på alla skithögar... :D
Jag hade ju varit rädd att han hade blivit stulen eller nåt. och så hade han bara gårr i skogen 200m från hagen hela tiden. Vi hade4 inte letat där för vi tyckte att om han hade varit där så hade han kommit när jag ropade och lockade med mat och så... men inte då.

Den lille Patrik här, han kommer nog tillbaka! det får vi hoppas på iaf! Hel och välbehållen!

Är det ingen som reagerar på att han som skulle ta in hästarna hade sagt, "den lille följer alltid den store", men senare i texten står det att ponnyn kommit dit dagen innan, hur går det ihop sig? Gjorde de inget annat än att gå in och ut i hagen första dagen? tycker det verkar vara slarv eller lathet. Synd om ponny i vilket fall som helst.

Jo han hade varit där i 3 dagar bara .
Han är fortfarande borta .
Hoppet att hitta honom vid liv börjar dala .
Det ända vi nu kan göra är att vänta och hoppas .

Hej !

Det är föresten shettisen här på bilden som är borta :(

Sv: Ponny på rymmen återhittad

:( Jag vill bara tala om med gråten i mitt hjärta att vi nu har hittat Patrik .
Eller hittat och hittat , det som fanns kvar av honom typ man & svans .:(

Oj vad hemskt! :(
Vad hände?
Jag som trodde ni skulle få tillbaka honom igen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Morgontidiga Uppsalabor fick se och uppleva något oväntat, när sex ponnyer sprang omkring i centrum på måndagsmorgonen. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (HT) Hudiksvalls Rid- och Ponnyklubbs uppvisnings-show, Min lilla ponny, är ett av tre bidrag som gått till final i Ridklubbarnas...
Svar
0
· Visningar
779
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (HT) Det är inte helt lätt att vara häst alla gånger. I helgen sattes ett åttiotal hästar på prov i hästrallyt i Hassela...
Svar
0
· Visningar
776
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (HT) Stora startfält när Tunalid arrangerade hälsingecupen för hästar och ponnyer...
Svar
0
· Visningar
685
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka