ponny på kandar???

MiniLi

Trådstartare
jag o några kompisar satt o diskuterade en sak för ett tag sen.. tävlar man ponnyer på kandar???

Sv: ponny på kandar???

Nej. För måååååånga år sedan kunde ponnyer tävla på kandar. (70-tal eller möjligtvis tidigt 80-tal skulle jag tro). Däremot finns det ett par ponnyer som tävlar bland stora hästar, och de går förstås på kandar i "kandarklasserna".

Mvh Cissi

Det var inte så länge sedan det ändrades. Jag minns inte exakt, men 2-4 år bara. Fram till dess bestämde arrangören om det skulle vara kandar i högre ponnyklasser (från LA:4 och upp har jag för mig, LA:5 fanns inte då). Efter ändringen är det träns som gäller i ALLA ponnyklasser.

Vaaa? Nu blir jag konfunderad....

Jag minns att jag diskuterade det redan för ca 14 år sedan... Då fick man väl inte rida nån klass på ponny på kandar??? Med undantag om ponnyn startar bland stora hästar förstås...

Menar du att t ex FEI-klasserna (vet inte när dessa kom för ponny) har gått på kandar för ponny?

Jag misstror inte dina uppgifter på något sätt, men blev så förvånad...

Mvh Cissi

Hejsan, det är rätt att det bara var för ngt år sedan..
Har för mig att det var för två år sedan. Jag tycker det är synd att de tog bort det helt, iaf på D ponny borde man få rida med det..

Vad gäller FEI-klasserna så har jag dålig koll eftersom jag aldrig tävlat ponny i dressyr, men det är inte omöjligt att det för 14 år sedan var träns i alla klasser och att man sedan införde kandar i de högre ponnyklasserna, för att nu ha gått tillbaka till träns. TR ändras ju hela tiden.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 784
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama