Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nej. För måååååånga år sedan kunde ponnyer tävla på kandar. (70-tal eller möjligtvis tidigt 80-tal skulle jag tro). Däremot finns det ett par ponnyer som tävlar bland stora hästar, och de går förstås på kandar i "kandarklasserna".
Det var inte så länge sedan det ändrades. Jag minns inte exakt, men 2-4 år bara. Fram till dess bestämde arrangören om det skulle vara kandar i högre ponnyklasser (från LA:4 och upp har jag för mig, LA:5 fanns inte då). Efter ändringen är det träns som gäller i ALLA ponnyklasser.
Jag minns att jag diskuterade det redan för ca 14 år sedan... Då fick man väl inte rida nån klass på ponny på kandar??? Med undantag om ponnyn startar bland stora hästar förstås...
Menar du att t ex FEI-klasserna (vet inte när dessa kom för ponny) har gått på kandar för ponny?
Jag misstror inte dina uppgifter på något sätt, men blev så förvånad...
Hejsan, det är rätt att det bara var för ngt år sedan..
Har för mig att det var för två år sedan. Jag tycker det är synd att de tog bort det helt, iaf på D ponny borde man få rida med det..
Vad gäller FEI-klasserna så har jag dålig koll eftersom jag aldrig tävlat ponny i dressyr, men det är inte omöjligt att det för 14 år sedan var träns i alla klasser och att man sedan införde kandar i de högre ponnyklasserna, för att nu ha gått tillbaka till träns. TR ändras ju hela tiden.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.