"Ponny Hackamore" vart finns dom?

Sv: "Ponny Hackamore" vart finns dom?

Granngården, Hööks, Börjes, Eko, Lillhästen i stav, Hästbutiken i Bromma m.fl.

Ok... Vad är maxlängden på skänkeln för att det ska få kallas "ponny hackamore"???

Ponnyhackamore är väl samlingsnamnet eller smeknamnet för de hackamoren som är mjuka upptill och har de breda böjda skänklarna. Finns överallt att köpa.

Ok... vet ni isåfall vart det finns ett Billigt, svart ponnyhack.??
Har inte ridit henne på hackamore ngn gång så jag vill ha ett billigt eftersom jag inte har ngn att låna av, så jag vet att hon funkar på det.

Jag köpte ett svart "ponny" hackamore i läder med mjuk stoppning på Granngården för 149 kr.

Köpte mitt hackamore i läder på Eko för 129:- Det är brunt men det finns i svart oxå vill jag minnas..

Jag är inte helt säker, men jag tror att skänklarna får vara max 20 cm (eller om det är 25?) långa...

Finns absolut billigast på Börjes, tror det kostar 89:-, samma finns även på Hööks men till ungefär dubbla priset.

Har inte råd att beställa från börjes.. då blir det ju bättre att åka till hööks där jag kan känna på hackamoret.. har typ 20min dit...

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: ako
·
Hästvård Hej, Vi är sugna på att köpa en fantastisk ponny, men som har s.k pålagringar på SI-leden. Den har aldrig uppvisat problem pga detta...
Svar
17
· Visningar
1 813
Senast: Strandad
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka