ponny blir ridhäst

J

jagvillvaraifred

Eftersom jag blev 18 förra året och inte vill sälja ska jag tävla honom bland ridhästar istället.
Min fråga är helt enkelt om det är någonting jag behöva göra, anmäla till ridsportförbundet eller nåt sånt, eller är det bara att anmäla?

Sv: ponny blir ridhäst

Tror att det bara är om du ska rida högre än 120-klasser (bland stora hästar alltså) som du behöver kontakta förbundet. Isf behöver man ha ridit höga klasser på ponnyn tidigare, och får då dispens att starta 130 & högre.

Men släng ett mail till förbundet och kolla annars, man brukar få svar snabbt.
:)

Sv: ponny blir ridhäst

Ska du tävla högre än LB så måste du lösa en ny licens.Sen måste du ha dispans om du ska tävla större klasser men jag tror att det först är på medelsvår.

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 440
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: MML
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024