Ponny bland stor häst

linnsan

Trådstartare
Jag tycker att jag har kollat TRII nu noggrant men hittar ändå inte hur högt i klass man får tävla ponny (D) bland häst. Någon som har koll?

Tacksam för svar!

Sv: Ponny bland stor häst

Det ändrades väl till MSV A eller St George för några år sen? Har för mig det, kolla TR annars.

Här finns det en d-ponny som tävlar st George, så det måste man ju få iaf. Men vet inte var "gränsen" går.

Det tog inte ens en minut att hitta svaret ;)

TR II Mom 220:
Ponny med ryttare som under året fyller lägst 19 år, får tävla i klasser för häst i
dressyr tom Msv A-klass på regional tävling. Detta kräver licens för häst resp senior.
Ponny som på detta sätt startat i dressyrklass för häst får därefter inte starta i tävling
för ponny. Vid stadigvarande (minst 6 månader) ryttar- och/eller ägarbyte får ponny,
efter anmälan till Ridsportförbundet, åter starta i dressyrklass för ponny.

Sånt händer ibland :laugh:
Det var så lite så, kollade ändå på det häromdagen för en annan Buke-tråd så det gick rätt kvickt att hitta.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
321
Senast: Cactus
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama