Polsk Hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ellenellen
  • Startdatum Startdatum
E

Ellenellen

Hej!

Jag söker en Polsk hingst vid namn West (född 1996, Werther som far)

Nu har jag sett en annons där de stod att West gått OS, (en annan häst som va efter den hingsten som skulle säljas) och de vore kul att veta mer om honom.
Läste även en gammal tråd om en hingst vid namn West skulle vara i Sverige, va de "min" west eller var de West från 60talet?'
Vart får man tag i stamböcker?

Om någon är riktigt grym, vilket ni verkar vara här så heter min hästs mamma Harmonia och är efter Szuan

All information vore helt underbar.

Sv: Polsk Hingst

Det har funnits en polsk trakehnare i Sverige vid namn West 537, född 1969 e Talizman - Hunnenkönig och det är alltså inte hingsten du letar efter.

Den du letar efter var en hannoveranare som importerades till Polen och användes i avel där. Han är välstammad främst med inriktning mot hoppning. Huruvida han gått OS eller inte har jag ingen aning om, det finns också fler hingstar med det namnet.
Bild och stam http://www.sporthorse-data.com/d?i=10621833

Det här http://www.allbreedpedigree.com/szuan ser ut att vara morfar. Han har en polsk stam där morfarsfar Haakon har stått i Sverige, morfar Bard var bl a farmorsfar till Szkopul.

Stamböcker kan du hitta på vissa bibliotek, man kan söka i bibliotekskataloger på nätet. Vill du köpa får du leta annonser.

Liknande trådar

Avel Ja, min ridskola har en helt fantastisk valack med just den stammen, som jag red idag. Min nya favorit bland ridskolehästarna :love...
2
Svar
29
· Visningar
2 399
Senast: Rosett
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 271
Senast: AmandaJ
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30