- Svar: 5
- Visningar: 725
Susanne Johansson, gruppchef för polisrytteriet, hoppas att sjukdomen nu håller på att ebba ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Polisen brukar dessutom öva regelbundet i GFRKs ridhus. Kan ha smittat innan de stängde ner.Inte konstigt. Polisstallet ligger bara ett (långt) stenkast från GFRK, som ju varit i karantän i flera veckor pga herpesvirus. Vet inte hur många privatstall som ligger på ridavstånd (minst ett ligger också bara stenkastet bort), man får hoppas att även dessa stall håller noga koll på sina hästar så att viruset inte sprider sig. Det är kanonfina ridvägar däromkring så man kan tänka sig att folk från GFRK, polisstallet och privatstall möter varandra ibland och kan smitta vidare.
Det ska man ju inte tänker jag - om det inte är så att de kunnat hålla smittade helt inom karantän och de som rids ut är "osmittade"? Men när det upptäcks smitta brukar det vara försent för att avskilja. Herpesvirus sprids genom luft, föremål, personer, allt.Jag ser dom ju vara ute och rida varje dag mer eller mindre, senast imorse, får man rida ut när stallet är i karantän?
Jasså, gör de! Jag trodde de hade eget ridhus. Då är det inte alls konstigt att smittan har spridits.Polisen brukar dessutom öva regelbundet i GFRKs ridhus. Kan ha smittat innan de stängde ner.
Tänker att det ju är ganska så många stall i området ändå och att rida runt på ev smittade hästar är ju kanske inte det bästa.Det ska man ju inte tänker jag - om det inte är så att de kunnat hålla smittade helt inom karantän och de som rids ut är "osmittade"? Men när det upptäcks smitta brukar det vara försent för att avskilja. Herpesvirus sprids genom luft, föremål, personer, allt.