Sv: Polisen säljer hästar på auktion
Det var inte alls meningen att märka ord, och jag tolkade nog ordet kul så som du menade det från början.
På vilket vis menar du att polisen har engagerat sig i detta fall mer än i andra fall av omhändertagande av djur? Det hade bara varit intressant att veta, för jag vet inte.
Media har däremot engagerat sig väldigt mycket i fallet eftersom det rör sig om ganska många hästar som omhändertagits på en gång, och det är något som de vet att folk engagerar sig i. Media skapar därmed en felaktig bild av att polisen skulle vara mer engagerad i detta fall än i andra fall av omhändertaganden av djur.
Polisen verkställer länsstyrelsens beslut, i detta fall har de lyft på luren och ringt ett pensionat som hämtat hästarna, ingen polis har sett hästarna på plats, så vad du menar med att polisen engagerat sig mer i just detta fall vet jag inte.
Djurpensionaten som anlitas av polisen gör ett mycket gott jobb och är väldigt engagerade i de djur som omhändertas och placeras hos dem oavsett om det är hästar eller andra djur. Jag har aldrig träffat på ett av polisen anlitat djurpensionat som utför ett hafsigt jobb ( om det är dem du menar när du skriver polisen).
Det är väl bara att konstatera att media har lyckats med det de ville uppnå, och det säljer.
Hoppas nu bara att alla dessa islandshästar hamnar hos bra hem när de säljs på lördag.