Polisen "reade bort" islandshästar

Sv: Polisen "reade bort" islandshästar

men skärpning, var glada för att pållarna fått ett nytt hem istället, det är inte gratis för polisen att hålla beslagtagna hästar även om ägaren blir skyldig den summan. men eftersom hästarna är beslagtagna torde ägaren redan vara barskrapad så dom pengarna lär väl ta lång tid innan dom får se!

Vilket LARV! Då kunde hon ju pungat upp en halv miljon själv då och köpt dom och sedan sålt dom på marknaden...

AVUNDSJUKA kallas det!

Hon? Var står det att det är Barbro B som gjort anmälan? :confused:
Jag läser det som att hon endast uttalat sig om ett ev värde.

I det skick hästarna var:cry: var de inte värd mera ,det har nog kostat ägarna att det blev normala igen!. Faktum är att svälta en häst på det viset kan göra hästen obrukbar för hästens framtid . Den ju byggd avmuskler!. vet att en är avlivad.

Islandshästar i dåligt skick är knappast värda 30000 st idag!
Men polisen har en viss skyldighet att försöka få ut ett vettigt värde, om hästarna inte varit ute på matrknaden utan bara erbjudits till en köpare har troligen ett fel begåtts.
PL

Var hästarna i dåligt skick har jag svårt att se att de skulle vara värda särskilt mycket. Islandhästar verkar de ju sedan 2009 slänga efter en i princip, verkar gå 13 på dussinet om man får tro annonssidorna.

Sedan förstår jag inte varför man inte gått ut och annonserat dem för att få en prisindikation och hålla ryggen fri.

Även om ägaren gjort sig skyldig till djurmisshandel så finns det ju en procedur som ska följas, lika för alla.

Nu vet vi ju inte alls vad det var för hästar, vuxna, unga, om de hade pass eller hur pass svårt misskötta de var. Men under 10 000 per individ är väldigt lågt om pappren var i ordning, även om 30 000 kanske inte är rimligt då polisen så klart inte vill hålla häst i månader för att få ut maximala värdet.

Knapplån och halv-OT; Vart annonserar polisen om omhändertagna djur? Finns det något specifikt ställe?

På Kronofogdemyndighetens hemsida annonseras det om det är t ex auktion.

Djurpensionaten som polisen anlitar går ibland ut med att det finns djur till salu, men ofta finns det också kölistor hos dem.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 351
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag såg att några hade skrivit till mig så jag tänker skriva lite här iallafall. Men ja idag är det min födelse dag. Och det känns jätte...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter