Polisanmälan om misshandel med eltråd

Sv: Polisanmälan om misshandel med eltråd

Misshandel var väl att ta i. Han måste ha anmält sin vän för ringa misshandel och det är (kopierat från wikipedia) detta:
1 Ringa misshandel som kan ge böter eller fängelse i högst sex månader.
- Mamma som agat 10-årig son genom att tilldela honom ett flertal slag på låren och i gumpen med ett köksredskap som tillhygge varav blåmärke och smärta uppstått, har dömts för ringa misshandel av Högsta domstolen i NJA 2003 s 537.
- En man, som tilldelat en annan man ett knytnävsslag i ansiktet som orsakade ett tre cm långt sår och en svullnad kring såret, har dömts för ringa misshandel till 80 dagsböter enligt NJA 1996 s. 782.
-------------------- Läser man detta verkar det inte riktigt som ringa misshandel att få eltråden på sig :P Jag har själv snubblat in i eltråd efter att min kompis puttat mig och det var absolut inget jag vill kalla misshandel :D

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag blev det Nasta, Brunnsgärdet och Gustavsviksrakan hem. Nu ska jag renskriva dagens anteckningar. Nu när personalen verkar ha...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama