Wysiwyg
Trådstartare
En 15-årig flicka blir våldtagen efter en fest i en lägenhet av 6 jämnåriga pojkar. De går in en och en i ett låst rum till flickan som blivit avklädd och fått sin telefon beslagtagen. De övriga pojkarna står utanför och väntar på sin tur. Flickan säger nej och vill ta på sig sina kläder men blir gång på gång nerputtad i sängen och avklädd igen.
Och så säger lagen att det inte är våldtäkt.
Tonåringar åtalas för gruppvåldtäkt
Pojkar frias för gruppvåldtäkt
"Hon kan mycket väl ha sagt nej"
15-åriga flickan om hovrättens dom
Jag är så himla ledsen för flickans skull. Och för andra som blir utsatta för övergrepp och våldtäkter. Fan vilken skit, rent ut sagt.
Hittade ingen tråd om detta på bukefalos, kände att jag var tvungen att skapa en. Detta kan inte gå obemärkt förbi.
(Ja, jag är medveten om att jag har aftonbladet som enda källa. Om någon annan besitter kunskaper eller källor som moraliskt talar för ett friande är ni naturligtvis välkomna att dela med er av dem.)
Och så säger lagen att det inte är våldtäkt.
Tonåringar åtalas för gruppvåldtäkt
Pojkar frias för gruppvåldtäkt
"Hon kan mycket väl ha sagt nej"
15-åriga flickan om hovrättens dom
Jag är så himla ledsen för flickans skull. Och för andra som blir utsatta för övergrepp och våldtäkter. Fan vilken skit, rent ut sagt.
Hittade ingen tråd om detta på bukefalos, kände att jag var tvungen att skapa en. Detta kan inte gå obemärkt förbi.
(Ja, jag är medveten om att jag har aftonbladet som enda källa. Om någon annan besitter kunskaper eller källor som moraliskt talar för ett friande är ni naturligtvis välkomna att dela med er av dem.)