PNH i Göteborg och nya L3

S

sosanonnona

Hej, är det någon i Göteborg med omnejd som tränar PNH och har lust att träna ihop ibland? Eller bara se på dvd eller såtillsammans. Det är så mycket roligare om man är fler... Har just kommit hem från Parelli centret i Florida och är supermotiverad! Om ni har möjlighet att gå de nya 6v. kurserna så kan jag helt ärligt säga att de var de mest lärorika veckorna i hela mitt hästliv, om inte hela mitt liv överhuvudtaget.
Vad gäller nya Level 3 materialet så sa de att det kommer dröja minst två år till innan det kommer ut. Men den som väntar på nåt gott...
hör av er om ni är sugna på att ha kul! Sanna

Sv: PNH i Göteborg och nya L3

Vi är i Göteborg :) Vore jättekul att ses.

DU måste skriva mer hur var det??? Kan ju inte bara slänga ur dig sådär att du varit på Parellicentret i 6 veckor utan vidare :D

Hur det var? Det skulle ju ta ett år att skriva om allt, så svårt att sammanfatta. Det var nog mer utmanande än jag hade förväntat mig. Fokus i horsebehaviourveckorna låg inte så mycket på tekniker, utan på psykologi, att läsa hästen mm. VIlket ledde till att jag insåg mer och mer att för att bli duktig handlar det väldigt mycket om att lära mig om mig själv och inte bara om hästen. Det är som sagt utmanande när man måste kolla djupt in i sig själv och göra förändringar för att det ska funka. T.ex. så har jag så lätt för att bli "direct line" med att klara övningar osv. Min häst ville inte alls vara med om jag skulle vara sån, han blev en helt annan häst när min fokus låg på att ha kul tillsammans jämfört med att klara nån övning. Men hur lätt är det att ändra det i sig själv?
I Fluidity kurserna lärde vi oss jättemycket om att kunna rida följsamt och underlätta för hästen att göra rörelser och samla sig mm.
Vi har skrivit lite på Parellis hemsida i Sverige också. Kanske kommer vi skriva lite mer.
Bor du i Göteborg? Var har du hästen isåfall? Jag har min i Öjersjö Tränar du mycket? Som sagt, skulle vara kul att ha nån att träna med, så kan jag berätta mer oxå. :)
Sanna

Senast ändrad av en moderator:

:) :) :)
Vad kul att ni är i Göteborg! Var har du din häst? Jag har min i Öjersjö. Hur skulle vi kunna komma i kontakt? Kan man skriva ut sin email/telenr här eller är det dumt?

Sanna

Hej, håller till utanför Gbg o tränar pnh-inspirerat för instruktör+ på
egen hand. Står du i stall eller har du häst hemma?
Du har nog kommit mkt längre, men det är alltid kul att byta erfarenheter!!!

Det viktigaste tycker jag är att ha kul :rofl: , om vi har kommit olika långt så gör nog inte det så mycket. Jag står i ett stall. Önskar jag kunde ha hästen hemma!

Filosofen: Vad är pmar? Har ingen aning om vad det betyder, men gör det, det är säkert bra.

Privatmeddelande :) Kolla längst upp till höger på ditt namn när du loggat in så står det att du har privatmeddelande.

Vi hörs!

Är ni fler i ditt stall som håller på med pnh?
Är intresserad av alt till stallplats nämligen, vore kul att stå bland likasinnade:)

Nä, tyvärr är det bara jag som håller på med PNH i stallet. Dessutom ska de bygga "tätbebyggt område" i närheten, så vi får nog inte vara kvar mer än nåt år till... :(

:( så synd, men då kanske du kan komma till oss??? Om det finnes rum då?! Hur kommer det sig att du började med pnh?
Att jag började beror på att vi hade (har) en ponny som var mer eller mindre sjövild :crazy: o vi kom in på den här vägen o bestämde oss för att starta om från noll. Nu har vi en häst till o är helt sålda på det här!!!:banana:

När jag började rida western på en "ridskola" var vi tvugna att lära oss lite horsemanship först. Jag tyckte horsemanshipen var det roligaste, så jag fortsatte med bara det. Sen åkte jag utomlands ett år och pluggade och då råkade jag bo granne med ett par som var jätteduktiga båda två. Så jag fick låna en häst av dem och de hjälpte mig igenom level 1. Sen har jag fortsatt mest på egen hand här hemma, sakta men säkert.
Var har du din häst nånstans? Tack för inbjudan. Eventuellt ska vi försöka fixa nån sorts lösdrift här i närheten. Isåfall hör jag av mig. Men just nu vet jag ginte alls vad som kommer hända

Hej, synd att du inte bor lite längre söderut.....e själv på jakt efter likasinnade :devil: . Det verkar vara helt dött med parelli entusiaster i Halmstads omnejd :( .
Parelli centerts 6v kurs är ngt som jag hoppas kunna gå i framtiden, måste vara drömmen för en parelli student....mycket avundsjuk ;)
Hur långt måste man kommit i träningen för att få vara med på en sådan kurs, räcker det med att ha klarat L2?

Mvh Anna

Men håller inte KP till i Halmstad? Hon är ju Parellimänniska och hon tränar ju en massa folk så det borde ju finnas en del i krokarna?

Jag har skickat pm till dig, vet du hur man gör?
Lösdrift vore det optimala, tjatar på vår "stalltant" att hon ska fixa ett åt oss men då tjänar hon mindre pengar är svaret!:mad:

Hej :)
Jo, KP har jag ju här som tur är....hon e toppen!!!
Men hon spelar ju i en annan division om man säger så! Jag menar att jag gärna hade haft någon att träffa lite då och då med eller utan häst för å hjälpas åt och peppa varandra....
Jag får jobba på att omvända min stallkamrat...:smirk:

Anna82: Ja vad synd. Kanske kommer vi träffas ändå på nåt läger eller så. Ska du vara med på nåt i sommar? Jag tror Martin Wimmer kommer hit? Jag tränade för honom i Sundsvall förra året och blev positivt överaskad.
Ang. kursen i USA; Man behöver egentligen bara ha klarat L1, men det var faktiskt några där som inte hade gjort det heller, men man får nog ut mer om man är klar med L1. Kursen är upplagd så att man kan vara på alla nivåer. Det var till och med flera instruktörer där som gick ihop med oss andra också.

Hade du med din egen häst? Eller fick du låna? Det är min dröm att åka dit och vard där...min man är rädd att jag skulle inte kommer hem då.:angel:

Har du läst andra PNH tråden? Vi ska har en träff i Juni, nåt du kan tänka på att följa med? Det är några av oss som skulle gärna plogar dig med frågar.:D

Jag hade inte med min häst, utan hyrde en där. Dyrt men lärorikt.
Försökte leta i PNH-tråden ang. träffen, men den är ju så lång! Nu har jag gett upp. Var ska ni träffas? och när? Jag kommer JÄTTEgärna om jag har möjlighet.
Ska ni till Eurohorsemässan i Påsk? Jag kommer nog vara där i Parelliståndet, kom gärna och säg hej!
Åh vad roligt det är att det börjar finnas fler som håller på med PNH! Men det känns verkligen som att vi alla är helt utspridda, kanske är det nån mening med det...

Ja jag tror det är en mening med detta...

Träffen är den 9-11 juni 3 mil vest om Lima. Med eller utan häst. Egen säng platser och vi även har en kock (i hoppas att det var stavat rätt:o ) för helgen. Du kan pm mig om du är intresserad så kan jag skicka lite info om detta.

CS

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka