PNH filmerna/level 1

Skreppur

Trådstartare
Vart köper man den första leveln, pris, och svensk textad?
Måååste man ha en tränare eller går det bra att köra själv?
Någon som provat med shettis förut? (antar att man får skita i övningarna från ryggen? =P)

Såg den förra PNH tråden men kändes som alla pratade i mun på varandra, svårt att få svar.. hoppas det är ok.

Sv: PNH filmerna/level 1

Om du läst tråden skulle du har sett länken till alla dina svar. Men det kommer ändå.

Det kostar ca.2190:- + frakt

Det är skapat så att man kan tränna hemma själv utan trännare. Sen om man vill mer utväkla sig själv eller behöver hjälp så finns det en svensk pnh trännare som ska vara runt hela sverige i år.

ja har använt det från en shettis till bruks nordis. Har inte träffat en häst som det inte har passat till.

När du väl har köpt det och har börjat med L1 så kommer tillbaka till PNH tråden. Då kanske du förstår mer vad vi prata om.:D

http://www.parelli.ch/sweden/

Vad jag har fattat så finns det inte svensk text. Någon som vet? Det jag är tveksam till är om jag skulle förstå all engelska, är ingen höjdare på språk;)

Nej den finns bara på engelska.

Mvh Milla

Jag har level 1 hemma och du kan fa den av mig om du vill - grattis. Anvander den inte langre.
pm:a mig

Pmat dig Cinemon ^^

En annan fråga, den där gratis-dvd på 20minuter som man kan beställa från www.parelli.ch, betalar dom frakt eller gör jag det? Hittade ingenting om att det stod att det var 100% gratis..

De betalar frakten. Helt gratis med andra ord!

Den vill jag gärna låna sen :angel:

Cinemon skrev:
Jag har level 1 hemma och du kan fa den av mig om du vill - grattis. Anvander den inte langre.
pm:a mig

Det skulle vara jätte bra om du fick en grattis...men kolla om det är gammla L1 eller nya L1. Jag har båda. Och båda är jätte bra men den Nya är fantiskt fullt med mer information. Så även tänka att köpa den Nya om det är den gamla version som Cinemon har. Föresten Jag tycker om alla video och DVD han har. Vissa är lite mer tråkiga ibland men du fortfarande får nåt från den ändå.

CaliforniaSwed skrev:
Det skulle vara jätte bra om du fick en grattis...men kolla om det är gammla L1 eller nya L1. Jag har båda. Och båda är jätte bra men den Nya är fantiskt fullt med mer information. Så även tänka att köpa den Nya om det är den gamla version som Cinemon har. Föresten Jag tycker om alla video och DVD han har. Vissa är lite mer tråkiga ibland men du fortfarande får nåt från den ändå.
Det ar den nya versionen jag har sa ingenting att oroa sig for!
Den ar pa vag till dig Skreppur....

Jag uppriktigt sagt älskar Cinemon! :love:

Ni som tränat, har ni provat att träna med en häst som är uppfödd hos människor och svår att kommunicera med?

Jag har trännat det med de mesta även hästar som är aggresiv. Och har aldrig haft nåt problem. Det ända är att jag är inte alls lika modig som när jag var yngre. Och jag passar på hästar som aggresivheten är stor. Tycker det är inte värt det.

Men jag har sett att de som har problem är det hos matte/husse. Inte systemet. Så om du kommer på nåt som är problematik. Säger nåt så vill gärna hjälpa dig genom det.

Skreppur skrev:
Jag uppriktigt sagt älskar Cinemon! :love:

Ni som tränat, har ni provat att träna med en häst som är uppfödd hos människor och svår att kommunicera med?
Du ar bara for gulligt du :love: :D
Jag har ocksa lite kommunikationsproblem med min kille. Men jag har bara haft honom nu i 3 veckor sa det tar nog lite mer tid...

Skreppur, du måste rapportera om vad du tyckte om level 1!

Är så sugen på att beställa men har inte råd just nu :cry:

Cinemon skrev:
Det ar den nya versionen jag har sa ingenting att oroa sig for!
Den ar pa vag till dig Skreppur....

Det ska jag absolut göra, såfort den anlänt i brevlådan :love:

kreppur, du måste rapportera om vad du tyckte om level 1!

Är så sugen på att beställa men har inte råd just nu :cry:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 064
Senast: Otter
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 367
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar