Plugga med bebis??

Vilsa

Trådstartare
Hur gör ni som studerar med (liten som inte börjat krypa än) bebis och har med den i klassrummet? Har sett detta ett flertal gånger, men undrar hur man får ihop det. Att amma förstår jag kan gå att göra på plats, men om den bajsar på sig? Det finns inge skötrum på vår skola, måste man åka hem och byta då? Är det vanligt att de börjar skrika, då kan man ju inte vara kvar i klassrummet? Jag har ingen aning, är helt grön på området bebis men funderar på att fortsätta plugga en kurs (lektion 1 g/vecka) efter bebisankomsten... Berätta gärna om era erfarenheter!! :)

Senast ändrad:
Sv: Plugga med bebis??

Jag skulle ha skaffat barnvakt då om det bara va lektion en gång i veckan.
Första två månaderna hade jag kunnat haft Milton legat snällt brevid i vagnen men nu är han 3½månad och ska komma upp och kolla sig omkring=helst stå i mitt knä konstant och blir kinig om jag lägger ner honom. Men har man tur så får man en jätte lugn bebis som bara sover i början.
Beroende på hur lång lektionen är så kan du passa in bebis sovtid tills det är dax för lektionen iofs men man kan ju inte garantera att det funkar varje vecka.
Det kan funka men det kan även bli totalt fiasko! Allt beror på vad du får för bebis!
För att du ska kunna plugga i lugn och ro så skulle jag råda till att satsa på barnvakt så du slipper sitta och kika till bebisen, stoppa i nappen, behöva byta blöja, akutmata, torka kräk mm.

Btw finns det inget skötbord kan man byta på golvet(ha med sig handduk bara) eller i vagnen om man vill slippa stå på knä.

Jag hade med mig sonen på gymnasiet från han var tre-fem månader gammal.
Att byta blöja är inga problem, det kan man göra i vagnen och behövs det vatten så gör man det på toa. Jag hade våtservetter med och det räckte i nio fall av tio.
Det som jag tycker är viktigt är att alla på kursen du ska gå får säga sitt om att ha med bebisen, både lärare och elever. Jag frågade alla i klassen och de lärare vi hade så att ingen skulle störa sig på honom.

Min son tyckte inte om att ligga i vagnen när han var vaken men nöjde sig med att sitta i mitt knä. Det fanns ju mycket att titta på i klassrummet ;)

För oss fungerade det bra och vi hade bestämt innan att pappan skulle vara hemma ifrån fem månader medans jag fortsatte skolan.

det går bara du vill, förbered din lärare på det.

jag läste heltid när jag fick mitt första barn och det var inga problem att ha med honom terminen ut, sista terminen hade han börjat krypa o göra lite väsen av sig så då blev det halv-distans, jag gjorde praktiken(fick in mkt nätter och helger övrig tid var min mamma barnvakt), var på alla obligatoriska föreläsningar o studiebesök och skrev tentorna, det gick jättebra o göra så!

Vad enkelt det låter :)

Jag har precis börjat en 3-årig utbildning. Hade tänkt att bli gravid i slutet av nästa sommar för att kuna slutföra år 2 och sedan ta studieuppehåll 1 år och sedan göra år 3. Men det kanske funkar att läsa år 3 ändå, om nu bebis kommer som planerat...

Det hade ju varit himla bra isåfall :)

Tack för alla svar!:bow:

Men nog låter det lite krångligt ändå, jag som aldrig ens bytt en blöja :eek: :D... Fast man lär väl sig vara smidig med tiden, och byta i vagnen - det hade jag aldrig kommit på själv! Kanske ska försöka fixa barnvakt och ta med bebin nån enstaka gång om det inte går... Ska blir spännande att se hur det går...

nä enkelt ska jag inte påstå att det är,
jag har väldigt lätt för att lära mig både teoretiskt och praktiskt hade jag behövt sitta mer med böckerna eller vara mer i skolan sista terminen hade det inte fungerat och då hade de blivit ett uppehåll istället..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 700
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Jag la ut ett liknande inlägg för ett antal månader sedan och fick då mycket uppmuntrande kommentarer som faktiskt fick det att kännas...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Beet
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 848
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka