Har en katt som igår helt plötsligt efter en tupplur började bete sig otroligt underligt. Han blev slö i kroppen, hade huvudet på sned och undvek både fysisk kontakt och ögonkontakt. Munnen var öppen och han jamade/sade ifrån om jag försökte ta eller lyfta i honom. Jag ringde veterinär på en gång som tyckte att jag skulle avvakta någon timma och komma in om det blev sämre. Han var fortsatt slö igår kväll och ville inte bli lyft, men han gick och lade sig och sov så jag avvaktade till idag. Nu verkar han inte öm längre men är fortsatt slö och "apatisk" (tom i blicken och trött, vill inte gå ut som han annars alltid älskar), och jag tror inte han har ätit något. Jag ringde nu i morse och bokade tid hos veterinär men fick inte tid förrän i eftermiddag.
Vad i hela friden kan detta vara?! Så himla konstigt och jag är såklart jätteorolig. Har aldrig varit med om något liknande! Som sagt jättepigg hela morgonen och förmiddagen, sen helt plötsligt blev det såhär. Var inte ute någonting utan detta hände inomhus.
Vad i hela friden kan detta vara?! Så himla konstigt och jag är såklart jätteorolig. Har aldrig varit med om något liknande! Som sagt jättepigg hela morgonen och förmiddagen, sen helt plötsligt blev det såhär. Var inte ute någonting utan detta hände inomhus.