Plötsligt ont baksida knäveck

Asa_S

Trådstartare
Var ute som vanligt i morse och longerade två hästar, mockade, släppte ut, gick in och drack kaffe och nu när jag ska börja röra på mig igen så kan jag inte räta ut ena benet pga rätt ordentlig smärta inne i baksidan av knävecket, inte ont någon annanstans. Vad är detta och finns det något jag kan göra åt det? Sambon är utringd på övertid idag så det funkar extremt dåligt att vila, plus att jag ju inte vet vad sjutton jag ska vila ifrån. Det självklara svaret är förstås att jag får halta mig fram med böjt ben tills det går över, men tänkte ändå att någon kanske haft samma och har något bra tips..?

Var ute som vanligt i morse och longerade två hästar, mockade, släppte ut, gick in och drack kaffe och nu när jag ska börja röra på mig igen så kan jag inte räta ut ena benet pga rätt ordentlig smärta inne i baksidan av knävecket, inte ont någon annanstans. Vad är detta och finns det något jag kan göra åt det? Sambon är utringd på övertid idag så det funkar extremt dåligt att vila, plus att jag ju inte vet vad sjutton jag ska vila ifrån. Det självklara svaret är förstås att jag får halta mig fram med böjt ben tills det går över, men tänkte ändå att någon kanske haft samma och har något bra tips..?
Jag har nåt liknande och det släpper om jag hukar min ned sittande så långt det går, med hjälp av nånting så att jag inte drattar på ändan. Jag kom på det helt av en slump , va bra då sa läkaren och gjorde inget åt knät :eek:.
Nu kanske du har nåt helt annat fel förstås

Så fick jag när jag typ sträckte mig nån gång. Fick gå med böjt ben i nån vecka eller så. Men du kanske inte sträckt dig? Sendrag?

Är du nå svullen i vaden? Jag hade fruktansvärt ont i knävecket när jag hade en bakercystai i övre vaden, kunde inte räta ut det eller stödja på det.

Oklart dock om det skulle kunna komma så plötsligt, det var några år sen så kommer inte ihåg mer än att det gjorde väldigt ont :)

Sjukgymnast kanske kan vara bra att rådgöra med?
Sen tror jag det inte är så värst bra att gå och belasta på böjt ben med än "nödvändigt".
Massage och liniment kan nog inte skada heller.

Tack för er input! Det enda jag kunde komma på var att jag hade gått upp och ned från kökssoffan några gånger dagen innan och där är det väl inte alltid man har perfekt kontroll, men tycker ändå inte det skulle påverka så mycket... Gjorde en del rörelser utan belastning (inkl böjning utifrån Korvens tips) och satt så mycket still jag kunde första timmarna och sedan var det mycket bättre. Har kommit tillbaka lite svagt nu och då men följer jag Korvens tips så backar det bort igen. Märkligt men förhoppningsvis bara något tillfälligt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka