Nethril
Trådstartare
Ja idag när jag kom hem ifrån stallet så låg där en räkning som jag inte förstod vart den kom ifrån först. Efter lite hjärngympa förstod jag att det var en betalningspåminnelse för en vaccination veterinären gjorde på min häst i november.
det är ju ett bra tag sedan! Jag har aldrig glömt att betala en räkning i hela mitt liv och blir väldigt fundersam. Är till 99,9% säker på att jag betalat på plats nämligen (kontant) men blir osäker nu. Det är ju ändå ett himla tag sedan!
Ringde såklart upp veterinären och frågade vad det var för faktura? Då säger han att han inte kan ser att någon betalning inkommit för den och att det vore konstigt om han skrivit mig en räkning om jag betalade kontant.
Läser nu på påminnelsen jag fått:
Fakturadatum: 2007-11-14
Förfallodatum: 2007-11-24
Antal dagar: 227
Påminnelsenr: 1
och så förfallet belopp
Varför skickar man ut en påminnelse nästan 8 månader efter att betalningstiden gått ut i sådana fall?
Jag fattar nada!
det är ju ett bra tag sedan! Jag har aldrig glömt att betala en räkning i hela mitt liv och blir väldigt fundersam. Är till 99,9% säker på att jag betalat på plats nämligen (kontant) men blir osäker nu. Det är ju ändå ett himla tag sedan!
Ringde såklart upp veterinären och frågade vad det var för faktura? Då säger han att han inte kan ser att någon betalning inkommit för den och att det vore konstigt om han skrivit mig en räkning om jag betalade kontant.
Läser nu på påminnelsen jag fått:
Fakturadatum: 2007-11-14
Förfallodatum: 2007-11-24
Antal dagar: 227
Påminnelsenr: 1
och så förfallet belopp
Varför skickar man ut en påminnelse nästan 8 månader efter att betalningstiden gått ut i sådana fall?
Jag fattar nada!