Comfort
Trådstartare
I förrgår hittade jag (vad jag gissar är) proteinknölar/härsäcksinflamation på ena sidan av min hästs rygg. De 4 ärt-stora knölarna sitter utspritt under bakre delan av bossan. När jag hittade dem reagerade hon knappt när jag rörde vid dem, tömkörde istället för att rida då+igår..
Bråkade inget då, och har heller inte gjort under ridning innan.
Idag har hon jätteont i ryggen, gick undan och svankade även när jag tog på andra sidan. Jag tyckte även hon spände sig när jag tog på halsen, och såg besvärad ut, vet inte om det kan ha berott på att jag nyss känt på ryggen?
kan det vara av pälssättningen? Hon är väldigt tunnhudad och tunnpälsad. jag köpte henne i våras så jag vet inte hur hon brukar reagera.
Går ute dygnet runt med fleecefodrat rentäcke.
Började få hö två dagar innan knölarna kom.
Enligt vad jag kan se sitter sadeln rätt bra, hon blir däremot inte svettig hålet bakom bogbladen (kass förklaring) pga att hon har varit helt omusklad. men hon bygger muskler bra där.
Bråkade inget då, och har heller inte gjort under ridning innan.
Idag har hon jätteont i ryggen, gick undan och svankade även när jag tog på andra sidan. Jag tyckte även hon spände sig när jag tog på halsen, och såg besvärad ut, vet inte om det kan ha berott på att jag nyss känt på ryggen?
kan det vara av pälssättningen? Hon är väldigt tunnhudad och tunnpälsad. jag köpte henne i våras så jag vet inte hur hon brukar reagera.
Går ute dygnet runt med fleecefodrat rentäcke.
Började få hö två dagar innan knölarna kom.
Enligt vad jag kan se sitter sadeln rätt bra, hon blir däremot inte svettig hålet bakom bogbladen (kass förklaring) pga att hon har varit helt omusklad. men hon bygger muskler bra där.