Plocka upp efter hunden

Mynta2

Trådstartare
I går fick jag en utskällning av en gubbe. Först hörde jag inte vad han sa för jag trodde han var en tok som snackade med sig själv. Sen börja han gorma nåt om påse, plocka upp...PÅSE..påse skrek han. Till slut frågade jag, vad vill du egentligen ? Använd påse ! VA sa jag, Förklara för mig hur man plockar upp HUNDKISS med en bajspåse sa jag. Då sa han håll käften..plocka upp, sen gick han. Min hund är en tik och hade satt sig ned för att kissa :D :rofl:

Sv: Plocka upp efter hunden

Det har jag också råkat ut för. :grin: Jag förstår att folk blir tokiga på de som inte plockar upp högarna, men vad ska man göra när tiken bara kissar? :D

Det där har jag också råkat ut för ett par ggr.

Där jag bodde förut var det en tant i grannhuset som var rena rama Bajs&KissHitlern. Hon hade sitt fönster längst ned i huset och det vette mot gatan. Hon öppnade fönstret och skrek som en galning om någon hund kissade eller bajsade på trottoaren utanför hennes fönster. Man hann inte ens ta upp bajspåsen ur fickan innan hon var där och gormade. :crazy:
En gång gick hon bakom mig när jag var på väg hem, och vi mötte en labbehanne som lyfte på benet mot ett träd precis där man svänger in på vår gata. Då springer hon ikapp MIG och börjar skrika att jag "inte ska låta min hund kissa i närheten av min gata" för då kommer det vara hundkiss och bajs överallt. Jag påpekade dock att det inte var min hund som gjort, och att min hund är en tik, och vid tillfället valp.
Hon trodde inte på mig....

Man kunde se henne stå och spana i sitt fönster så fort någon med hund gick förbi...

:eek: Vad glad jag blir att jag har hanhundar!

Som hundägare är man ju bevakad till max. När min tik kissade, skrek en dam från balkongen när jag gick: "Ska du inte ta upp efter hunden". Jag sa att hon bara kissat, då gick människan in och drämde igen dörren. Åh, sicket folk. Skulle aldrig drömma om att inte plocka upp bajset.

Tycker inte det är så konstigt att folk skriker till sist,det är äckligt med all hundskit folk bara lämnar.

Att de sedan inte är kunniga nog att se vad hunden uträttar för behov är en annan historia.:)

Haha! Det har jag också råkat ut för. En man som arbetade i området med att klippa gräs och så körde efter mig med sin traktorgräsklippare. Frågade om jag inte skulle plocka upp efter hunden. Jag sade att hon kissade. Han frågade igen och jag gav samma svar. Han fortsatte åka brevid mig, stirrade på mig, skakade på huvudet och körde tillslut vidare. Jag sade att han kunde åka tillbaka och titta, det var då han körde vidare. *suckar*

Sedan har vi en sådan kisshitler på andra våning med. När min valp var liten fick jag skäll för att han kissade på gräset utanför. Han kunde ju inte hålla sig längre och han var ganska tung så jag klarade inte av att bära honom hur långt som helst. Räckte med tre trappor. Gräset är typ 1x3 meter utmed en buske. Ingen som direkt ligger och solar eller leker där eller så. Men var vi ens i närheten där så bankade hon på fönstret. Och en annan gång fick jag tillsägelse att jag inte fick gå över gräsmattan utanför med hundarna för det leker barn där. Jag har aldrig sett ett enda barn där på 1,5 år. Blir så sur att man alltid ska vara bevakad. Jag plockar alltid upp efter hundarna, och att dom kissar på gräset kan ju inte vara så hemskt. Det regnar ju typ varje dag här ändå.

Nu för tiden får jag skynda ut med hundarna 100 meter längre bort och hindra dom från att kissa innan vi kommit ut till stora gräsytorna för jag är så less på att få skäll. :crazy:

Jag rastar till 90% bara av min hund i skogen och där tar jag inte upp för där är de så mkt annat bajs från vilda djur endå!=)

Men går man på en cykelväg eller inne i stan och hunden kackar tar man ju upp det..

Skulle jag ha en sån där galen granne skulle jag säga till henne på skarpen.
Typ sagt nått i stil med

Nu får du fan lägga av för det första är detta INTE DIN gata.
För de andra är det INTE olagligt att låna min hund kissa här och så länge det INTE är de så kommer jag låta min hund göra det.
Och för de 3:e kan du inte ens se skillnad på kiss och bajs borde du söka upp en ögonläkare.!!!!!
sen uppskattar jag om du i fortsättningen gav fan i mig !:devil:

Men jösses :eek: Vad irriterad jag hade blivit om jag hade råkat ut för det. Jag har varit med om något liknande och det var när jag var påväg ut från området med hundarna och en gubbe stod på balkongen och sa när jag gick förbi: Du tar väl upp efter hundarna? Öhhh :confused: de hade ju inte ens gjort något. Tydligen så pratade han om en speciell gata där jag går ibland och där är det mycket hundskit men jag tar alltid upp efter hundarna.

Det där har jag också råkat ut för ett par ggr.

Där jag bodde förut var det en tant i grannhuset som var rena rama Bajs&KissHitlern. Hon hade sitt fönster längst ned i huset och det vette mot gatan. Hon öppnade fönstret och skrek som en galning om någon hund kissade eller bajsade på trottoaren utanför hennes fönster.

Haha min granne har en stor skylt där det står att det är förbjudet för hundar att kissa på trottoaren vid hennes balkong och om hunden gör det ska hon polis anmäla en:P det finns ju allt bra sjukt folk:Phaha

Jisses :eek: Va folk kan vara knasiga! :eek::mad:
Är hundvakt nu och plockar upp efter när hunden bajsat.
Men jag har lagt märke till att det är efter stigar/ cykelvägar / vägar rätt ont om hundlatriner. Kan ju vara därför vissa inte plockar upp, för de vill inte gå och hålla i den där påsen som luktar?

Ja det är ju inte direkt roligt att gå en lång promenda och men vet att inte finns nå att kasta bajs påsen i och man kanske ska gå i 1 timme i skogen eller efter nån gång stig så då blir det ju inte att man plockar upp..

Precis det luktar ju om den där påsen hela tiden! Det finns ju hundar som är just kinkiga på vad de vill sätta sig och baja. Inte alla hundar sätter sig var som helst. Om kommuner vill att det ska vara snyggt från hundbaj så borde hundlatriner osv finnas mer. För hundfolk promenerar inte bara på vissa vägar utan alla utom motorvägar.

ch sedan många som klagar kan ha katt eller nå själv som går sätter sig skiter i barnens sandlådor och så fast inte klagar jag för det för jag vet ju själv att jag har djur som skitar ner och så..fast inte alls på sådan ställe..Så det är väl för folk vill ha nått att klaga på så

KL
Men det värsta måste väl ändå vara folk som plockar upp skiten i en påse och sen slänger påsen på marken :eek:
Visst är det äckligt med hundskit i stan men det regnar trost allt bort/torkar, ja kort sagt försvinner på naturlig väg ganska fort. En plastpåse full med bajs ligger ju kvar i all evighet om ingen tar bort den.
SJÄLVKLART ska man ta upp efter sig men kan man inte bemöda sig att slänga påsen på rätt ställe så går ju hela poängen förlorad tycker jag..

Jag är ganska bra på att ta upp efter min hund men jag gör det bara på ytor där gräset är klippt/folk vistas. Jag klättrar inte ner i diken med högt gräs, in i buskage o dyl även om det är i stan

Där jag bodde förut (litet villasamhälle 15 min från stan) fanns för flera år sedan en äldre tant som gick omkring och ringade in bajshögar med röd sprejfärg och satte upp en skylt med något i stil med "sluta skita ner". Bajshögarna var aldrig många men hon skulle prompt på varenda en, oavsett om den låg 5 cm eller 5 meter från vägkanten. Tro fan på att hennes sprejfärg skulle vara nyttigare för jorden? :grin:

Där jag bodde förut (litet villasamhälle 15 min från stan) fanns för flera år sedan en äldre tant som gick omkring och ringade in bajshögar med röd sprejfärg och satte upp en skylt med något i stil med "sluta skita ner". Bajshögarna var aldrig många men hon skulle prompt på varenda en, oavsett om den låg 5 cm eller 5 meter från vägkanten. Tro fan på att hennes sprejfärg skulle vara nyttigare för jorden? :grin:

Oj, en äldre grafittisprejare. Inte bara ungdomar som kladdar ner.:angel:

I staden jag växte upp i kunde man inte bara se påsar på marken, några tyckte de skulle vara "Säsongens Frukt" och knöt upp dem i träd. (Även ute i skogen!) Det förbryllade mig mycket...

Jag tar upp inne i stan. I skogen eller i mindre bebodda/beträdda områden med högt gräs tänker jag att det är naturligare om det får ligga kvar.

Sambon tar upp överallt utom i skogen.

/Syrsa

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: Wenniz
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 529
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 764
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut