Polly_Mulle

Trådstartare
Jag tänkte provat att rida en pleasureklass på nästa tävling för att min ganska ovana häst ska få se arenan utan att behöva utföra massa svårar röelser.
Vad gäller i Pleasure?
Om jag kommer för nära hästen framför, ska jag rida om eller lägga en volt eller vända över? Något jag speciellt bör tänka på?

Lägg för allt i världen inte en volt eller vänd över banan!
Man blir diskad då i pleasure! ( eller i alla fall kraftigt nerdömd!)
Som Lizan skrev man rider helt enkelt om och återgår till fyrkantsspåret så snabbt och smidigt som möjligt.

I pleasure vill domaren se en trevlig, avslappnad häst som rids på så små hjälper som möjligt. Gärna på ganska långa tyglar och utan att man ska behöva förhålla med tyglarna.
Det ska helt enkelt var ett "pleasure" att rida och att se :cool:

Tack. Han är väldigt lydig och funkar på minimala hjälper hemma, men blir enrvös på tävling. Det är därför kjag vill ge honom goda vibbar genom att rida en klass där jag inte kräver så mycket av honom.

Tack även till dig Lizan, ska le hela tiden! :)

Tänk bara på att gå ut i tid och inte gå in för snävt då du rider förbi ett annat ekipage.

Lycka till! ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Oh_really
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar