Playstation 2 och TV?

S

salander

Tänkte köpa ett PS2 till min sjuåring. Men vi har ingen TV och jag vet skvatt intet om sådant här. Måste jag köpa en platt-TV (vilken som helst?) och så kopplar jag ihop spelkonsol och TV? Eller kan jag koppla spelkonsolen till datorn?
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Tänkte köpa ett PS2 till min sjuåring. Men vi har ingen TV och jag vet skvatt intet om sådant här. Måste jag köpa en platt-TV (vilken som helst?) och så kopplar jag ihop spelkonsol och TV? Eller kan jag koppla spelkonsolen till datorn?

Hej!

Såvitt ja fått veta i allafall så måste du ha en tv:) som du kopplar ihop med pc2 spelet! Lycka till =)
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Tänkte köpa ett PS2 till min sjuåring. Men vi har ingen TV och jag vet skvatt intet om sådant här. Måste jag köpa en platt-TV (vilken som helst?) och så kopplar jag ihop spelkonsol och TV? Eller kan jag koppla spelkonsolen till datorn?

PS 2 funkar med vilken tv som helst bara tv'n har en scart kontakt.
(och ps2 funkar inte med datorn)
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Det behöver inte vara en platt tv, jag hade tjock tv till min förut och det gick bra.
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Tack båda för svar. Här ska det spelas Lassie (och StarWars, tyvärr...)
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Det du ska fundera på om det verkligen är värt att köpa ett Ps2, vi stod i det valet till jul och fick veta att de kommer inte att släppa så många nya spel till Ps2 utan det är Ps3 som kommer att få alla nya spel. Eftersom vi ändå räknade med att de kommer att spela under rätt många år och kommer att vilja ha nya spel framöver så var Ps3 en bättre investering.
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Det du ska fundera på om det verkligen är värt att köpa ett Ps2, vi stod i det valet till jul och fick veta att de kommer inte att släppa så många nya spel till Ps2 utan det är Ps3 som kommer att få alla nya spel. Eftersom vi ändå räknade med att de kommer att spela under rätt många år och kommer att vilja ha nya spel framöver så var Ps3 en bättre investering.

Ja, det är klart det kommer släppas färre spel till PS2 framöver. Samtidigt finns fortfarande enormt många titlar och en stor begagnatmarknad för PS2-spel medan det fortfarande är ganska ont om spel till PS3. Till PS2 kan man få många spel till bra priser med andra ord. Priset på konsollen skiljer också en del än så länge.

Om jag bara ville ha ett tv-spel att börja med hade jag helt klart valt att ändå satsa på en PS2. Om det däremot var viktigt med de senaste spelen och häftigare grafik hade jag valt PS3. Om man gillar film kan väl PS3:s inbyggda blu-rayspelare också påverka.

Tur att jag själv har båda konsollerna så jag slipper välja:angel:.

Angående TV så funkar i stort sett vilken tjock-tv som helst. Vår förra var väl tiotalet år gammal och funkade utmärkt med PS2.

/Cattis-tv-spelstokig
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Nu har jag köpt ett PS2 på Tr-dera. Vi behöver absolut inte ha den allra senaste tekniken, utan rör oss gärna lite stillsamt i elektronikens billigare bakvatten. Min son ska spela Star Wars (lego-varianten) som finns för PS2.
Fast det blir nog en liten platt-TV till spelkonsolen, eftersom jag inte gillar strålningen från de gamla tjockisarna.
 
Sv: Playstation 2 och TV?

du kan koppla till vilken tv som du vill sålänge det finns kontakter som stämmer överens ps2ans utgång (scart iaf).. du kan således ha en "platt-tv" eller en "tjock-tv" om du så vill..

jag hade själv jagat rätt på en begagnad ps3a av första utgåvan som har stöd för att spela ps3 och ps2 spel i samma maskin.. den senaste versionen av ps3 är inte bakåtkompatibel... hur det är med slim varianten vet jag däremot inte.
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Nu har jag köpt ett PS2 på Tr-dera. Vi behöver absolut inte ha den allra senaste tekniken, utan rör oss gärna lite stillsamt i elektronikens billigare bakvatten. Min son ska spela Star Wars (lego-varianten) som finns för PS2.
Fast det blir nog en liten platt-TV till spelkonsolen, eftersom jag inte gillar strålningen från de gamla tjockisarna.

Grattis till ett bra val!
Det finns många många kul spel;). Akta så du inte dras in i något du med:D.
Lego-spelen är ingen favorit här, men så är vi 20-talet år äldre än sonen din med:). Fast å andra sidan är jag nog barnslig, roades ganska länge av ett Gustaf-spel för ett par år sedan:).
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Haha våra barn fick Indiana Jone lego till Ps3 i julklapp och jag är minst lika road som dem. :D Sen fick maken även Fifa fotball vilket oxå är rätt kul men det finns ju sjukt mycket olika funktioner, än så länge klarar jag av att springa, passa och skjuta bollen och möjligtvis någon lite tackling ibland... :crazy::D

Vi köpte ett Ps3 med tanke på framtiden, planen är att den ska hålla rätt länge, än så länge är barnen nöjda med ett spel, och jag tycker inte att de behöver fler heller, det finns mycket annat att göra oxå! :D Men ju äldre de blir kommer de antagligen vilja ha andra spel och då kändes det vettigare att satsa på det som kommer att komma.

Sen har även barnens kusin som är äldre en äldre variant av xbox med barnspel och sen Wii som våra barn brukar spela på när de är där.
 
Sv: Playstation 2 och TV?

Haha, det har jag faktiskt till Xbox 360 då det ingick;). Roade inte mig speciellt länge men säkert kul för yngre barn.
Ja, har man tid att vänta kommer det mycket till PS3 med. Och som sagt, bluray-spelare:D. Vilken skillnad det var på blu-ray film och vanlig DVD.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
676
Senast: FrDrake
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Habina
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 107
Senast: Fruentimber
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp