"Plast" träns??

ducell

Trådstartare
satt o tittade i TR o ser där att
"huvudlag och nosgrimma skall vara tillverkade av enbart läder" ?? så jag som har ett såkallat "plast" träns (galoppträns) i färg, får ej tävla med detta?? någon som vet ??
kollade även efter gagbett och det står inget om det heller???(har sökt info om detta men inte hittat något här) är det tillåtet med gag bett eller "plast träns" på deb/lätt klass i FT??på stor häst!!:confused:

Sv: "Plast" träns??

Du får inte ha plasttränset, lika lite som man får ha bara metall-länk som pannband. Men risken att nån reagerar är mkt liten, vill du vara på säkra sidan och hålla dig till reglerna så använd det inte..

Däremot gags är tillåtet om du inte menar i dressyren:angel:

Efter ett "ordbehandlarfel"??? är det t.o.m tillåtet på ponny i terrängen (vilket jag starkt betvivlar :cool:)

jag vet att Nathalie med Kidden som rider CNCP** (sm 07 och Nm 07) har ett sånnt träns och hon har haft de i alla grenar, inte på varje tävling men ibland. jag har aldrig hört någon säga att man inte får de, däremot så står de i TR så ska man följa TR så då borde man ej få de.

Senast ändrad av en moderator:

de ovanför säger ju ej så då får du nog ej ha de

men är inte Cnc** internationell???för då gäller ju andra regler??hmm klurit ??jag vet ju att det finns färgade läder träns men mitt är i "plast"..så ett färgat läder träns skulle vara ok?? vart i ligger skillnaden??
visste inte heller detta med att du inte får rida med "metall-länk som pannband??är det oxå för säkerheten??
men mitt plastträns ska ju vara lika hållbart som ett i läder eller???(iaf enligt galoppfolk, och dom rider ju häcklöp med sånna, så jag för står ej skillnaden??):confused:

de heter CNCP** på ponny men men(hoppas ja för annars har ja missat något:P), sorry ja hade missat att de va läder så nu har ja fått en uppläxning av Nathalie:P Så till alla er med era Färjade läderträns ber ja om ursäkt:):D:banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Det har ju varit mycket snack om PS-tränsens "vaggor" i dressyrvärlden på sistone. Vad jag har läst mig till i TR för fälttävlan ska...
Svar
0
· Visningar
1 329
Senast: Fossing
·
Tävling Jag undrar om man får lasta ur och leda en häst på tävlingsplats i ett bettlöst träns. I TR står följande "På tävlingsområdet ska hästen...
Svar
7
· Visningar
2 651
Senast: vike
·
Dressyr Ur TR: "Träns består av huvudlag och nosgrimma gjorda av enbart läder samt en- eller tvåledat bett... ... Pannbandet skall vara av...
Svar
12
· Visningar
1 903
Senast: kopparberg
·
Dressyr Eftersom jag med största sannolikhet kommer få kommentarer om det: ja, jag vet att det mesta går att hitta i TR... Men det är så många...
2
Svar
23
· Visningar
2 262
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar