Plaque off till allergisk hund

Apollo

Trådstartare
Törs jag ge Plaque off till allergisk hund?
Hon har ju både en foderallergi och en kvalsterallergi.
Finns det något i det som skulle kunna påverka allergin. Algen kanske då?

Innehåll:
Foderråvara baserad på 100% algmjöl ( Ascophyllum Nodosum). Naturligt växtämne havsalg Algae D1070TM, bestående av: polysackarider 52%, mineraler och spårämnen 22%, proteiner med alla aminosyror 6%, fibrer 6%, omega-3 fettsyror 2%. Aska 17 %. Innehåller jod. 1 mått PlaqueOff Animal innehåller ca 0,2 mg jod.

Har en älgkota hemma i frysen som jag ännu inte vågat ge, är rädd för bensplitter i magen. Är fånig jag vet:o.

Har fösökt med såna tuggben som är vegetariska men magen gillade inte riktigt dom.

Sv: Plaque off till allergisk hund

Jag är fortfarande mot palqueoff om det inte verkligen behövs, alltså på djur med sämre munhälsa än "normalt". Jod ska ju ha negativ inverkan på lever och njurar så jag undviker helst att tilläggsfodra med det.
Bättre med vettiga tuggben, märgben och hudben håller de flesta munnar i fint skick, undantagen kanske man kan mixtra med men inte på slentrian.

Det är svårt när hon bara (vad jag vet) tål älgkött. Har inte vågat expremintera än då hon funkar så bra på denna mat. Man önskar de skulle göra tuggben av älghud tex.

Hon har inte mycket tandsten men lite grann.

Får plocka fram älgkotan ut frysen:eek:

Har hon inte mycket tandsten är det bättre att köpa en tandskrapa och skrapa bort det du kan se, och sedan ge märgben etc.
Plaque off fungerar inte som så att om man ger tillskottet försvinner tandstenen, utan den luckras upp och blir lättare att ta bort med skrapa eller åka bort när hunden tuggar ben.

Ge älgben då, ofta, minst ett ben i veckan. Älgben är ju inte så svårt att få tag på, kolla med viltslakterier om du inte känner jägare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka