Plantera ut murgröna

P

prallan

Hej!
Behöver tips om när jag kan plantera ut murgrönan. De är ganska stora, ca 1 m i dagsläget.
Fölitar mig på Bukes allvetande :bow:

Sv: Plantera ut murgröna

Det finns både inomhus- och utomhusmurgröna.
Utemurgröna har jag planterat ut den här veckan. Innemurgröna planterar jag inte ut alls.

Men de klarar en ev frostnatt även som nyplanterade?

Ja, murgrönan är en survivor och klarar någon minus. Om du vill vara på den säkra sidan kan du härda plantorna först :)

Oj :crazy: Omöjligt att säga!

Men jag planterade ut dem igår iaf, vi får se hur det går, det verkar inte bli minusgrader närmsta veckan iaf :)

Googlade lite, och något inlägg sa att Upplands-Bro var zon 2, men Upplands-Bro är ganska långdraget, hmmm, vi får helt enkelt se hur det går :)

Jo, jag gjorde det :) Men det var svårt att veta exakt var jag bor, verkar typ i krysset mellan zon 2,3 och 4 O_o

Liknande trådar

Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 899
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar