Plantera om blommor - sitta ute.

pepp

Trådstartare
Min kompis vill planera om blommor och sitta ute vid mig och göra det. Bra plan, men det är ju skitkallt ute O_o

Kan växterna ta skada av att sitta ute och göra det? Det gäller främst monstera och elefantöra.

Och det är väl som varmast 2 plusgrader som det ser ut nu över påsk.
 
Ja! Elefantöra har jag inte jättemycket erfarenhet av men monsteror mår väldigt dåligt av kall luft och kan få köldskador. De blir då helt bruna. 2 grader är definitivt för kallt.
 
Ja! Elefantöra har jag inte jättemycket erfarenhet av men monsteror mår väldigt dåligt av kall luft och kan få köldskador. De blir då helt bruna. 2 grader är definitivt för kallt.

Var det jag anade! Jag vill vänta tills man kan sitta i gräset med shorts och t-shirt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har planterat om flera av mina inomhusplantor ute för bara någon dag sedan, men då hade vi någonstans runt +15. Det kändes mer lagom.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 306
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 362
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
520
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp