Men man kan ju duscha i ett badkar så det är ju inte som att ni skulle behöva trängas i en dusch nu heller.
Sorry, tva glas vin senare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men man kan ju duscha i ett badkar så det är ju inte som att ni skulle behöva trängas i en dusch nu heller.
Vadå man får väl lätt plats två pers i en 160 säng..?Och vad gör amerikanarna i sina sovrum? Soffgrupper ska dom ha där men dubbelsängarna är bara Queensize, 160 breda. Sover den ena på soffan?
Ganska ofta som bungalow är the mystery house, när husköparna ska lämna sin comfort zone.Bungalow är ett skällsord i England tror jag. Engelsmän måste sova på andra våningen. Ja, jag tittar jättemycket på renovera/köpa husprogram. En annan sak är att dom ska ha superfina kök...men står of
Det blir ju 80 cm/person, känns rätt trångt. En säng för en person är 90 cm.Vadå man får väl lätt plats två pers i en 160 säng..?
Det är där jag duschar nuförtiden... Men det känns som onödigt utnyttjande av golvyta när ingen badar i badkaret nånsin. Liten låg modell så jag kan inte få den där mysiga sjunka ner i badet-känslan. Stort badkar ryms inte pga planlösning, alltså drömmer jag om duschkabinVarför duschar ingen i badkaret?? Det gör vi alltid. Behövs ingen duschkabin för det.
Lite generaliserande. När jag hade sambo hade vi första året en 90cm säng, sedan 140 i ett par år och tillslut landade vi på 160. Tycker 160 är stort för två personer.Det blir ju 80 cm/person, känns rätt trångt. En säng för en person är 90 cm.
Tycker ofta det är barn conversion - ombyggda lador.Ganska ofta som bungalow är the mystery house, när husköparna ska lämna sin comfort zone.
(Jag älskar den här typen av akvarie-tv, man får en inblick i exotiska liv - husen, kläderna, bilarna, hur de uttrycker sig - och slipper följa en intrig)
Jo, men håller med @parellikuskenDet blir ju 80 cm/person, känns rätt trångt. En säng för en person är 90 cm.
Avkomman åkte som medhjälpare när farbror skulle på konferens i Tyskland.Ja vilken jäkla mardröm!!!![]()
....badrummet hade glasväggar.
Frostat men ändå. Det gick inte att missa vad personen därinne gjorde tydligen.Say what? Så icke-toalettbesökare kunde se rakt in på stackarn på toa?
Supertunna billiga vita gardiner gör stoooor skillnad i vår glasveranda. Stålvajrar är enkelt att sätta upp att hänga tyget på där det är knepiga vinklar. Persienner är ju skitfult.Vi står precis i tagen att bygga ytterligare en ensuite i vårt husså att båda tonårsdöttrarna har varsin. Maken och jag delar på familjebadrummet eftersom ingen av oss är förtjust i att ha ensuite. Vi har en walk-in wardrobe istället men den ska offras nu för att göras om till badrum till ena dottern.
Man måste ju tänka lite på senare husförsäljning också. Badrum säljer i det här landet, så är det bara. Likaså flera reception rooms. Vi har två vardagsrum men det är ju faktiskt superpraktiskt - det ena är det ”allmänna” normala vardagsrummet, det andra har utvecklats från lekrum till tonårsrum så har stora vräkiga soffor som man kan sova över på, playstation osv. Båda rummen har tv. Så när barnen har kompisar över så hänger de i det rummet och jag och maken kan vara i det andra.
Gästsovrum är ju smart om man har långväga gäster, som vi ofta har - minst en helg men ofta upp till två eller tre veckor.
Vi har ett riktigt oanvändbart rum i huset och det är vårt conservatory, som ett slags glasrum, väldigt brittiskt och sååååå opraktiskt. Iskallt på vintern och som en ugn på sommaren. Vi har inrett det som ett art room för det är verkligen jättetrevligt att sitta där och teckna och måla när temperaturen tillåtermen det är ju mest för förvaring om sanningen ska fram... visst kan man lägga in golvvärme och persienner etc, men bara persiennerna kommer att gå på över £5k så det projektet ligger alltid allra längst ner på listan...
Slutligen - vi har visserligen en riktig hall men den används aldrig eftersom vi har en mycket mer praktisk grovingång (boot room) med vattenslang precis utanför för hundarna och plats för alla hundratals skor och stövlar och jackor, hästgrejer, golfklubbor osv...precis vägg i vägg med tvättstugan dessutom![]()
Vi har ett riktigt oanvändbart rum i huset och det är vårt conservatory, som ett slags glasrum, väldigt brittiskt och sååååå opraktiskt. Iskallt på vintern och som en ugn på sommaren. Vi har inrett det som ett art room för det är verkligen jättetrevligt att sitta där och teckna och måla när temperaturen tillåtermen det är ju mest för förvaring om sanningen ska fram... visst kan man lägga in golvvärme och persienner etc, men bara persiennerna kommer att gå på över £5k så det projektet ligger alltid allra längst ner på listan...
Vi sover just nu två vuxna och en ettåring i en 160-säng, lite trångt men det funkar. Innan dottern tyckte jag att vi hade mycket plats för två personerVadå man får väl lätt plats två pers i en 160 säng..?
Kanske ska prova tunna vita? Problemet är mest taket som ju också är av glas. Skrev persienner men menade inte riktigt sådana, det heter blinds på engelska och är lite av ett samlingsord för ”fönstertäckningar” typ....dessa var vita i tyg och med solreflekterande material på utsidan samt med fjärrkontroll vilket nästan är ett måste då takhöjden i det här rummet är över 4m...Supertunna billiga vita gardiner gör stoooor skillnad i vår glasveranda. Stålvajrar är enkelt att sätta upp att hänga tyget på där det är knepiga vinklar. Persienner är ju skitfult.
Ja, skillnaden är stor, har inte haft en helt smärtfri relation till alla min hyresvärdar genom åren, men det känns som det finns ett tydligare regelverk som skyddar boende på ett helt annat sätt i Sverige, än här.Stackare! Jag hyr ett ombyggt garage (ett fint sådant dock) och känner igen det där med att det blir en ugn på sommaren. Men tackolov så hade de lagt in golvvärme under ombygget så det är rätt okej under vintern, har inga andra element. Och ventilationens utgång sitter i badrummet (ingången är i sovrummet, bra planering även om det inte är så hjälpsam ibland).
Det kan verkligen inte finnas så många regler kring boende i![]()
![]()
För att det är skönt med utrymme, öppen spis och läshörna högst upp i husetOch vad är grejen med att alla i de här programmen alltid vill ha gigantiska sovrum?
/jeps som också är beroende