Planeringsverktyg

SaraXX

Trådstartare
Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag sitter på så olika platser och behöver ha den i både telefon och dator. Men jag vill ha ett bättre system än vad jag har nu. Jag behöver:
  • Kunna ge saker olika prioritet
  • Sätta datum på utan att det kommer massa notiser och skit hela tiden
  • Få en bra överblick, gärna något visuellt som en anslagstavle-aktigt
  • Se i både datorn och telefon
  • Bifoga mail, filer osv till en uppgift
  • Jag behöver inte kunna koppla in andra användare
Jag har Microsoft, Adobe-sviten, Mac/Iphone (ofrivilligt) osv om det spelar roll.
Jag orkar inte sätta mig in i alla alternativ, så självklart vänder jag mig till Buke för att få redan utvärderade tips :heart
 
Kolla Google Keep. Osäker på om alla funktioner du eftersöker finns där men jag tycker den är toppen! :)
 
Om du redan har Microsoft då är ju Planner en grej. Jag använde det dagligen på mitt förra jobb, och gillade det väldigt mycket. Är osäker på om mejl fungerar, men i varje kort kan du:
  • Kunna ge saker olika prioritet
  • Sätta datum på utan att det kommer massa notiser och skit hela tiden (i alla fall sätta deadlines)
  • Få en bra överblick, gärna något visuellt som en anslagstavle-aktigt
  • Se i både datorn och telefon (borde ju finnas i telefonen... men har aldrig använt)
  • Bifoga mail, filer osv till en uppgift
  • Jag behöver inte kunna koppla in andra användare (det går dock på Planner, om man vill)
Annars är ju Trello en klassiker, det använder jag privat.
 
Om du redan har Microsoft då är ju Planner en grej. Jag använde det dagligen på mitt förra jobb, och gillade det väldigt mycket. Är osäker på om mejl fungerar, men i varje kort kan du:
  • Kunna ge saker olika prioritet
  • Sätta datum på utan att det kommer massa notiser och skit hela tiden (i alla fall sätta deadlines)
  • Få en bra överblick, gärna något visuellt som en anslagstavle-aktigt
  • Se i både datorn och telefon (borde ju finnas i telefonen... men har aldrig använt)
  • Bifoga mail, filer osv till en uppgift
  • Jag behöver inte kunna koppla in andra användare (det går dock på Planner, om man vill)
Annars är ju Trello en klassiker, det använder jag privat.
Tack. Jag testade planner men var nog lite för otålig för att sätta mig in i det. Kanske får kolla igen.
Ska kika på Trello också.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 757
Senast: gern
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 849
Senast: Mitra
·
Hästmänniskan Eventuellt ska jag, pga olika anledningar, låta min medryttare ta med sig min häst till ett hästjobb på en annan ort och ha henne...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: pixietail
·
Distans Exakt HUR antecknar ni i eran träningsdagbok så att det blir en klar återkoppling till träningsplanen och att man får en snabb överblick...
2
Svar
25
· Visningar
4 837
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp