Planering för unghäst,,,

knasboll

Trådstartare
Hej
jag har en unghäst som jag tänkt rida in nu efter sommaren.
Min planering ligger att: börja lite smått att rida in nu efter sommaren i sept-okt och har som mål att beroende på hur allt går att han ska gå att "rida" i alla gångarter till vinern ( i skogen och grusvägar), sedan få vila några månader i över vintern typ nov-jan. och sedan börja igen med löshoppning och lite ridning till treårstesten och sedan ett långt sommarlov igen.

Jag har tänkte rida in honom själv och sedan skicka iväg honom på grundutbildnning.

vad tror ni är jag helt ute och cyklar med hur jag tänkt?

han har haft sadel på sig, kan långeras och är tömkörd nu innan sommaren. och just nu står han på tillväxt :)

Är det realistiskt?
 
Sv: Planering för unghäst,,,

Jag har samma plan och min har haft grimma och prommenerat till och från hagen...
Löshoppat med polarna nån gång och går på bete hela sommaren. En gång har jag borstat den också...

Så jo, det går nog jättebra för dig och pållen... Själv tänker jag att min ska få vara unghäst så länge han kan och han verkar så enkel att det inte är någon vits att överjobba det hela:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min shettis-valack är 16 år och har haft fång flera gånger i sitt liv. Sista åren har vi sett direkt när ngt här på gång och...
Svar
10
· Visningar
1 869
Senast: tara
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 948
Senast: muslidag
·
Hästvård Min häst har fått en griffelbenfraktur som upptäcktes av en slump. Det dåg bra ut och den hade läkt ihop bra så ingen op krävdes 😊 Det...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp