Planerat pannkaksbak!

Sv: Planerat pannkaksbak!

Lite bilder..dock ej alla pga av att laptopen blev överhettad och stängde av sig mitt under nedladdningen....

0021.jpg

0019.jpg

0016.jpg

0015.jpg

De små kravlar omkring på sin mamma....bilderna tagna med nightvisionfunktionen på kameran för att slippa fotografera med blixt. Jag vill ju inte skrämma ihjäl dom.
/KT

vilka sötnosar

Pannkakskalas i helgen blir lite tight i planeringen. Stressigt att ha semester ;)

Grattis till kottebäbisarna. :) :love:
Vi har ett par kottar på tomten som jag bjuder på ost och äggulor när vi möts, men jag har inte sett till några småttingar.

Ti hi hon var ute och åt av kattmaten nyss..( Mamma kotte är jättesöt) och hon låter sig inte störas särskilt mycket av att man går runt och fixar i stallet..

Kommer man närmare än typ 2 meter så drar hon sig undan dock.

/KT

Ska man inte ha ärtsoppa och punsch till pannkakor?

Just den biten kanske du ansvarar för själv, iaf den senare :p

:love:

Jag har också en kotte på min tomt...men har bara sett en...fast den bodde här förra året också...dom är ju så sööööta med sina pepparkornsögon och så låter dom som en tvåtaktsmotor när dom blir rädda o varnar :love:

Ska man inte ha punsch till pannkakor?

Du jag kan inte ha en massa dödsfulla igelkottar lallande runt på gården...

Herregud!:D

( Ser framför mig hur DET skulle se ut...)

Igelkottar som försöker tjurfäktas med grisarna, Igelkottar som hoppar bungyjump i sadelkammaren, Igelkottar som galopperar runt i skogen på Vicke och försöker råna folk, Igelkottar som snor min bil och kör till stan... etc NEEEJ TACK....:eek:
/KT

Haha :rofl:

Kanske blir dom lite fyllekåta oxå. Ligger o hånglar på höloftet så inte dom andra djuren kan sova.

Fnittrar och sjunger fyllesånger.

Sätt lås på spriten innnan du blir vräkt!

Jag är avundsjuk. Jag vill också ha (nyktra tack) kottar hemma... de är ju så otroligt charmiga!

jisses vad söta! skulle också vilja ha kottar här, de är så grymt söta ju, dessutom så, som du sa förrut, äter de ju sniglar :)
hoppas de stannar kvar hos er :)

Kottisarna har nu börjat upptäcka världen tillsammans med mamma! Dvs klättrar ut ur boet.

Igår kväll var det en liten olycklig unge som förtvivlad försökte klättra in igen till mamma och syskonen för den hade inte begripit att om man är liten så ska man promenera upp för den fina RAMPEN som vi satt dit för att underlätta.

Det var bara att gå in efter ett par grova handskar och lyfta in bäbisen i boet igen. ( Dvs lyfta upp på foderbordet så att den efter litet undersökande kunde hitta hålet själv och hoppa ner i det).

Min sambo tog en del fina bilder men dom ligger i hans kamera så jag kan inte lägga ut dom förrän han är hemma igen om en vecka.

Man känner sig som en annan filmare från Animal Planet eller nåt!

"Kottarnas hemliga liv..."

Det enda man vill är att vara i stallet och filma vad dom hittar på varvat med att lägga dit god mjukiskattmat till dom. Jag har fått hejda mig en massa gånger för självklart att mamma Kott ska ha litet lugn och ro tillsammans med sina barn.

Ungarna är vet ju inget annat än stallmiljön så jag tror inte att dom blir stressade precis.

/KT

ååååååååå va mysigt å få ta hand om så söta kottar :) här hemma har ja bara sett en men den drog när den såg min vovve :cry: undra va pappa igelkott håller hus då :love: å vilken gullig film :D

Nu ikväll har kottarna fått nybakad pannkaka.... Mamma kotte har väst argt åt våran katt som bara helt vänligt kom för att nosa litet på 2 kottebarn som var ute och lekte.

Kottebarnen verkade inte tycka illa om katten utan nosade tillbaka...men mamma kotte lät som en kastrull som håller på att koka över. Så Grima hoppade upp i sin korg istället och såg förolämpad ut.

/KT

Nu kommer snart fler filmer och bilder av kottebarnen och mamma. Dom är mycket ute och leker i stallet nu. Mamma kotte ägnar sig åt att sno hö och bära in det i boet för att göra det litet mysigt och bädda i boet. Filmade upp hela kameraminnet för en halvtimme sedan ungefär.

Men hinner inte lägga ut det hela förrän i morgon kväll!

/KT

:love: :love:

Såååå söta!!!!! :love: Jag ska nog bli igelkottsuppfödare tror jag :p. Är inte lite avundsjuk på dig just nu. Aja, jag har mina rävungar här åtminstone, så några gulliga djurungar får jag se iaf ;).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka