Plan för bete och avmaskning??

I

Ida

Ni som lägger upp en plan för betesplanering och avmaskningsschema och så hur gör ni?
Hur varierar ni mellan olika beten och avmaskar ni eller tar ni träckprov före??
Vill veta hur alla gör.:bump:
Jättetacksam för svar!:)
//Erika

Sv: Plan för bete och avmaskning??

Vi kan inte betesplanera pga för lite mark i dagsläget. Däremot så mockar vi hagen (i förebyggande syfte) och avmaskar efter träckprov, något som hittills visat sig fungera strålande :)

Något som förutom marken spelar in, är ju hur pass konstant hästbeståndet är - om det är stor omsättning på hästarna t ex så måste man ta det i beräkningen. Likaså om det är föl/ unghästar med i bilden.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Habina
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama