clubman

Trådstartare
Någon som vet varför de flesta ridklubbarna har tagit bort plaketterna till placerade?? Nu har man ju inget och sätta på boxdörren längre...:p

Sv: Plaketter

Häromkring, på lokal nivå, är det fortfarande plakett.. Hemmaklubben delar tom ut på klubbtävlingar.
Tycker det vore väldigt synd om de försvann. De håller ju mycket bättre än rosetterna och man har ju ändå sedan man varit liten gått och suktat efter plaketterna på "idolhästens" box :)

Jag har fått plaketter på varenda tävling när jag varit placerad. Numera är de ibland i plast, men annars är det ingen större skillnad. Däremot har jag bara fått tillbaka startavgiften en enda gång på elva placeringar i lätt klass. I mitt minne fick jag nästan alltid tillbaka den under min förra tävlingsperiod (1997-2001). Då red jag ponny, och det vet jag att den togs bort för att barn inte ska tävla om pengar. Togs premierna bort till stor del för hästarna i samma veva?

Anm åter är fortfarande tillåtet på ponny.

*kl*

På fem placeringar denna säsongen har jag bara fått två plaketter. På ena tävlungen bad de mkt om ursäkt och jag fick ett stort choklad ist:D.

Blivit placerad på mina senaste 8 lokala starter och fått plaketter och fina rosetter för alla. Anm avg åter för 5 tror jag... Älskar att man får den tillbaka, startar ju gratis nästa start ju :D:D

kan ju vara så att de mest har behållt dem på lokal nivå då... har jumest startat reg nu på sista tiden.. har bara fått rosett och pengar åter, förra fick jag en låda med ljung! :D

Borde ju snarare vara tvärtom isf men har nog inget med saken att göra. Vissa klubbar har och andra inte helt enkelt. Jag har alltid fått plakett, väldigt ovanligt häromkring att inte ha det.

Jag tycker det är väldigt tråkigt om de plockar bort plaketterna, de är ju ett roligt minne!

*kl*

När jag varit med på tävlingar som hästskötare så har hästägaren på vissa ställen fått köpa en plakett.
Har för mig att nån klubb delade ut plaketter men att man kunde lämna tillbaka dem och få 40 kr i handen istället.

Så man kan ju höra med klubben om man kan få köpa en plakett om man vill ha den.

Ja det har jag oxå varit med om och då har jag köpt, fast då har de ju meddelat i proppen att man kan köpa plakett! Nu nästa tävling får man rosett, plakett och prispengar!! :)Men då kan man ge sig Sören på att man inte placerar sig! :meh:

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Görel
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 560
Senast: Lejanna
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka