Plaicier RP 171

simpan

Trådstartare
Någon som har betäckt med honom i år och väntar föl till våren?

Vad har ni för ston?

Någon som sett avkommor till honom i Tyskland? Vad verkar det som att han nedärver?
Gångarter? Temperament? Hopp? Korrekt benställ? Typ?

Söker en riktigt bra gångartshingst till mitt ponnysto för vårens betäckning och har spanat på Plaicier sedan han gick sin avelsvärdering på Grevagården i våras.

Eftersom han är ny i Sverige finns inte mycket info och det går inte heller att titta på tidigare avkommor så jag hoppas på turen att någon här vet mer om honom och vad han nedärver.

Har hört ryktas at han är till salu också, någon som vet om det stämmer?
Han har ju tysk ägare, vet man om han stannar i Sverige?

Sv: Plaisier RP 171

Mäh, ser ju nu att jag stavat fel. :crazy:

Plaisier RP 171 ska det ju vara, inget annat...

Sv: Plaicier RP 171

Jag undrar också!!
Har också kikat på honom, men inte heller hittat så mycket, det enda är lite om hans pappa som verkar vara en bra ponny. Hoppas att någon sitter inne på lite info :laugh:

Varför tror du inte att han skulle vara kvar?
Kommer inte ihåg om han har svenska ägare nu eller om han fortfarande är utlandsägd. Möjligt att Phem bara har honom för "tillridning". Annars brukar de äga dem flesta av hingstarna själva om jag kommer ihåg rätt.

Här har du en avkomma född 2006 och om du söker längre ner på sidan hittar du lite mer om Plaisier
http://www.jadine-nachzucht.de/popcorn.htm

Har sett en avkomma vid namn Popeye, tror jag den hette...
Annars såg ju dessa fina ut också, däremot säger texten inte mycket eftersom jag inte kan tyska :p

Skulle verkligen vilja se honom röra sig... Kanske får ta sig till StallPhem igen och titta på nästa års hingstshow.

Har sett en avkomma vid namn Popeye, tror jag den hette...
Annars såg ju dessa fina ut också, däremot säger texten inte mycket eftersom jag inte kan tyska :p

Skulle verkligen vilja se honom röra sig... Kanske får ta sig till StallPhem igen och titta på nästa års hingstshow.

Rättar mig själv, Popeye är en halvbror, samma pappa FS Pour L'amour

Ja, klart att jag kollar med dem när det börjar närma sig men ännu är det bara funderingar hit och dit så jag avvaktar.

Håller tummarna för att han blir kvar i Sverige.

Han står som utlandsägd på hemsidan men jag vet att han var till salu i våras kring avelsvärderingen. Är han såld borde de ha ändrat i hans info tycker man.

Han rör sig riktigt bra, ffa så gillar jag hans trav! Har tyvärr inte sett honom galoppera och skulle verkligen vilja se honom uppsutten. Har bara sett honom visad vid hand.

Tackar! Har dock redan sett den.
Den ägs och står på station hos Plaisiers registrerade ägare August Ellers.

Hur skulle du säga att han använder sina bakben?

Det enda uppsuttet jag sett är en bild :p Önskar också nån liten film på honom så man ser hur han är under ryttare, vissa växer ju enormt.

Posta gärna om du hittar någon mer info, jag är supernyfiken!

Kan väl tycka att han var lite "matt" i sina bakben men det tycker jag ofta att man ser på hästar som visas vid hand.
Hade gärna sett honom uppsuttet då tror jag att det hade blivit stor skillnad.

Varför är det inte obligatoriskt för hingstägare att lägga ut video på sin hemsida nuförtiden? :angel:

Håller med, det brukar bli lite mer power under ryttare.
Ja man kan verkligen tycka att det borde införas :D
Det hade underlättat enormt faktiskt...

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 998
Senast: Nafayette
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 414
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30