R
Rák
Har funderat lite med de här med pisk.. Om man nu säger inom trav och galopp(Till exempel asså) Kan man ibland se på tv hur kuskarna/jockyrna dra upp handen å ta i när de piskar, de piskar allså för fullt.. tycker man ser sånt i var å vartannat lopp.. Om hästen känner när en fluga sätter sig på en, hur jävla ont gör inte då ett spö/pisk?? Man har ju själv kännt när man råkat vifta till med ett spö hur ont det gör.. Förstår inte riktigt hur alla tänker.. rätta mig om jag har fel liksom..
Jag själv rider ofta med spö, men inte på alla hästar, använder endast Spöt som "Pet i rumpan" när man rider..
OM man säger..hästen går inte frammåt hur man än skänklar å pratar med den å smackar.. å man viftar till med spöt då helt plötsligt är hästen redan i full fart.. Hästen lyssar då inte tillräckligt på ryttaren eftersom man behöver ta till spö för att den ska gå frammåt.. hur mkt ledarskap är de där då m.m?
När; hur; var; varför;? använder ni spö på tävling? (eller vanlig ridning)För att vara säkra på att hästen går frammåt?? eller?
Hoppas ni fattar va jag menar.. gör de knappast själv
Jag själv rider ofta med spö, men inte på alla hästar, använder endast Spöt som "Pet i rumpan" när man rider..
OM man säger..hästen går inte frammåt hur man än skänklar å pratar med den å smackar.. å man viftar till med spöt då helt plötsligt är hästen redan i full fart.. Hästen lyssar då inte tillräckligt på ryttaren eftersom man behöver ta till spö för att den ska gå frammåt.. hur mkt ledarskap är de där då m.m?
När; hur; var; varför;? använder ni spö på tävling? (eller vanlig ridning)För att vara säkra på att hästen går frammåt?? eller?
Hoppas ni fattar va jag menar.. gör de knappast själv