Pippi Långstrump-filmen som aldrig blev av.

Sv: Pippi Långstrump-filmen som aldrig blev av.

Lilla Gubben var ju sjukt söt!

Alltså, tycker de teckningarna är mycket mer Pippi än den där serien som gick ett tag.. Den här
pippi_tecknad.gif

Lilla Gubben ser ut som om han hade kraftig benstomme. :D

Klicka gärna [Expand] på varje bild, för att se dem i full blom..!

Nu är jag iofs ett stort anime-fan redan, så det kanske påverkar mer åt det positiva hållet.

Jag tyckte att det var jättefina bilder och skulle gärna sett en japansk version av Pippi! :D

Kul! Jag tycker att Miyazaki är ett geni, älskar nog allt han gjort mer eller mindre.

Åh, det hade ju blivit underbart. Miyazaki är som ovanstående sa ett geni, det där hade nog kunnat få till och med mig (som tycker Pippi är dryg, oförskämd och elak) att gilla Pippi.

Helt okej med mig:D jag tycker han plockar fram kärnan på ett fantastiskt sätt.

Håller med. Tycker absolut att teckningarna verkar plocka fram en trogen bild av Pippi
ku-xlarge.jpg

Lilla Gubben var ju sjukt söt!

Alltså, tycker de teckningarna är mycket mer Pippi än den där serien som gick ett tag.. Den här
pippi_tecknad.gif

Den serien ar sa sjukt javla dalig sa det ar inte sant. Sanslost att DEN fick goras men inte ghiblis.

Tycker precis som du!

är Hayao Miyazaki frälst och har en hel drös med hans filmer :love: men är osäker på om jag hade velat se en pippi version :/.
bilderna är ju jätte härliga och mycket finare än den andra tecknade serien.

men hade varit fel med allt det japanska i pippin om ni förstår ^_^, howls moving castle blev ju ganska långt ifrån original boken t ex.

Jag hade älskat en Miyazaki-version av Pippi. Illustrationerna är underbara och trots att han brukar sväva iväg rejält från orginalet så gör han det på ett sätt som förvandlar berättelsen snarare än förvanskar den.

Jag hade läst Howl's moving castle ungefär en milliard gånger när jag såg filmen, eftersom jag fick boken som barn och älskade den. Därför var jag rätt orolig eftersom jag visste att filmen inte direkt var trogen berättelsen i boken. Men jag älskade filmen också, både det jag kände igen och det som var nytt.

Det är pinsamt, det är vad det är! Jag skäms och dör lite inombords varje gång jag ser den..

Säger som alla andra här; Miyazaki är fantastisk! :love: Känns som att den här versionen fångar Pippis karaktär mycket bättre än den där serien som vi nu fick istället..

var det inte så att han, när han var i Sverige för att försöka få animationsrättigheterna till Pippi, blev inspirerad av Stockholm och Visby och baserade staden i Kikis Delivery Service på dem??? Eller är jag ute och cyklar nu?? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka